۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

کشتیرانی کشور وضعیت مناسبی دارد/ تجمیع همایش های روز جهانی دریانورد و دریانوردی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه شورای مدیران ارشد ارگان‌های دریایی گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین‌ماه سال ۹۸، سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بنادر سرزمین اصلی به جزایر کشور سفر کردند.
کد خبر: ۸۳۶۱۳
کشتیرانی کشور وضعیت مناسبی دارد/ تجمیع همایش های روز جهانی دریانورد و دریانوردی
به گزارش مانا، هادی حق‌شناس؛ با اعلام اینکه عمده سفرهای دریای در نوروز از بنادر پهل، آفتاب و حقانی بود و علاوه بر این ۵۸ هزار خودرو نیز به قشم و کیش منتقل شدند، اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین‌ماه سال ۹۸، سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از بنادر سرزمین اصلی به جزایر کشور سفر کردند.
وی افزود: این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که فرهنگ دریایی در کشور تغییر کرده است و مردم دیگر صرفا به دنبال شنا کردن نیستند و هدفشان بازدید از جزایر و نقاط دیدنی مختلف در بنادر و جزایر است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر طی تاریخ مذکور به جزیره هرمز منتقل شدند، اعلام کرد: علاوه بر این جابه جایی هفت هزار مسافر نوروزی از بنادر  ایران به بنادر خارجی حاشیه شمال و جنوب کشور منتقل شدند که شامل انتقال از باهنر به شارجه، لنگه به دبی و خرمشهر به کویت بود.
حق شناس همچنین از برگزاری دو رویداد همایش ارگان‌های دریایی و روز جهانی دریانورد و دریانوردی در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: همایش ارگان‌های دریایی در بهمن ماه برگزار می‌شود و قرار بر این است که در سال جاری همایش روز جهانی دریانورد و روز جهانی دریانوردی تجمیع شود که طبق برنامه‌ریزی‌ پیشنهاد ارائه شده در مورد برگزاری این همایش، هفته اول مرداد ماه است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار