۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری برای رونق و توسعه گاز LNG

سرمایه گذاری 200 میلیارد دلاری برای رونق و توسعه گاز LNG
حجم سرمایه گذاری برای توسعه، رونق و کلید خوردن پروژه های گاز LNG در جهان تا سال 2025 به بیش از 200 میلیارد دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۸۳۵۹۷

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از گروه مشاوره Wood Mackenzie با توجه به اینکه پیش بینی می شود در دو سال آینده بیش از 90 میلیون تن گاز در جهان استخراج و توزیع شود  به همین جهت سرمایه گذاری برای احداث کارخانجات LNG، زیرساخت ها و مخازن ذخیره آن به بیش از 200 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم صرفا برای کلید خوردن  پروژه هاست.

براساس گزارش Wood Mackenzie این ارزیابی در حالی صورت می گیرد که بازیگران جدیدی به عرصه استخراج و توزیع گاز LNG وارد نشود چرا که در این صورت حجم سرمایه گذاری به بیش از این رقم افزایش خواهد یافت.

به گفته Liam Kelleher مشاور این شرکت تاخیر پروژه ها ممکن است برخی هزینه ها را بالا ببرد و یا بالا و پایین شدن قیمت LNG نیز این پیش بینی ها را تغییر دهد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد که سوخت LNG انرژی جایگزینی برای نفت در آینده باشد این حجم از سرمایه گذاری اندک به نظر می رسد که باید اقدامات لازم برای افزایش پروژه ها و همچنین بالا بردن میزان سرمایه گذاری به عمل آید.

وی افزود: آنچه در حال حاضر به خوبی مشخص است رقابت برای عقد قراردادها در همه جای دنیا در جریان است .

قراین حاکی از آن است که اپراتورهای LNG در سال های اخیر از بازگشت سود بسیار خوشحال به نظر می رسند که این کار رغبت و انگیزه برای سرمایه گذاری در سال های آینده را افزایش می دهد.

وی در پایان گفت: زمان نشان خواهد داد که آیا LNG می تواند در مسیر رسیدن به شهرت سختی ها و دشواری ها را هموار کند؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار