۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

بازگشایی مسیر دسترسی به بندر شادگان

مدیرکل راه وشهرسازی خوزستان گفت: با تلاش نیروهای جهادی ومردمی، مسیر دسترسی به بندر شادگان که بر اثر سرریز آب تالاب بین المللی شادگان مسدود شده بود بازگشایی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۹۴

بازگشایی مسیر دسترسی به بندر شادگان

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با بازگشایی مسیر دارخوین - شادگان ارتباط زمینی بندر شادگان با مرکز خوزستان نیز برقرار شد.

وی گفت: هفته گذشته چند قسمت از مسیر دارخوین - شادگان برای عبور سریع تر سرریز آب تالاب شادگان شکافته شد تا خطرات ناشی از آبگرفتگی چند روستای همجوار تالاب شادگان کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون تردد خودروها از مسیر 45 کیلومتری دارخوین- شادگان برقرار شده و خطر سیلاب و آبگرفتگی این مسیر مهم را تهدید نمی کند افزود: در چند نقطه این مسیر سیل بند احداث شده تا از شستگی زیرسازی این مسیر جلوگیری شود.

رضایی با اشاره به اینکه سرریز آب تالاب شادگان همچنان به شدت جاده آبادان - اهواز را تهدید می کند افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته هنوز این مسیر باز نشده است.

به علت آبگرفتگی و بالا آمدن آب تالاب شادگان، هنوز امکان ازسرگیری عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شادگان فراهم نشده است و بسیاری از صاحبان شناورهای باری در انتظار بهبود شرایط جوی برای آغاز فعالیت دوباره در این بندر هستند.

از سوی دیگر اتوبان بندر آبادان - اهواز از سه هفته پیش بر اثر طغیان رودخانه کارون و پیشروی آب تالاب شادگان بسته شده است.

در جریان سیلاب اخیر ، بیش از چهار میلیارد متر مکعب آب وارد تالاب شادگان شده است و ضمن اینکه آب همه مساحت 450 هزار هکتاری آن را پر کرده ، بسیاری از روستاهای همجوار این تالاب را در آب غوطه ور کرده است.

گفته می شود با آبگیری کامل تالاب شادگان، تا سال ها بروز خطر ریزگردها برطرف شده است.

سیلاب اخیر تالاب هورالعظیم و پنج تالاب کوچک خوزستان را پرآب کرده است و نفس تازه ای در کالبد این پهنه های آبی کشور دمیده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار