۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

لزوم مهار سرریز تالاب شادگان

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر مهار ضربتی سرریز تالاب شادگان و هدایت آن خلیج فارس از طریق خورهای منطقه تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۸۸

لزوم مهار سرریز تالاب شادگان

به گزارش خبرنگار مانا، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در بازدید از روستاهای گردشگری دریسیه و صراخیه شادگان که دچار آبگرفتگی شده اند افزود: سرریز آب تالاب شادگان هم اکنون چندین روستای همجوار این تالاب را تهدید می کند.

وی با اشاره به حضور ده ها فروند قایق و شناور سبک نیروی دریایی سپاه برای کمک رسانی به ساکنان اطراف تالاب شادگان افزود: با سرعت گیری خروج آب تالاب از خورهای منطقه، تا چند روز آینده این روستاها از محاصره آب خارج می شوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای بروز سیلاب در خوزستان، نیروی دریایی با تمام توان برای یاری رسانی به هموطنان وارد عمل شده است افزود: تا بهبود وضعیت روستاهای اطراف تالاب که هم اکنون با مخاطرات زیادی روبه رو هستند، نیروی دریایی سپاه در کنار مردم سیل زده خواهد بود.

دریادار پاسدار تنگسیری در ادامه با اشاره به فعال بودن بیمارستان صحرایی مجهز نیروی دریایی سپاه در مناطق سیل زده اظهار داشت: تا پایان بحران سیلاب، این بیمارستان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: هم اکنون بیش از 300 فروند شناور سبک در حال خدمت رسانی  به سیل زدگان خوزستانی هستد و در مناطق سیل زده گلستان نیز، نیروی دریایی فعالانه در خدمت مردم منطقه هستند.

دریادار تنگسیری در ادامه افزود: نیروی دریایی سپاه در مناطق سیل زده خوزستان و گلستان حضوری فعال دارد و بخشی از تجهیزات سنگین شامل مکنده ها، پل های متحرک و بالگردهای امدادی در منطقه هستند.

خاطر نشان می سازد تالاب شادگان با دریافت چهار میلیارد متر مکعب، بزرگترین نقش را مهار سیلاب اخیر داشته است.

سرریز آب تالاب شادگان سبب مسدود شدن اتوبان آبادان - اهواز و دارخوین - شادگان شده است.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، تالاب بین المللی شادگان با 450 هزار هکتار مساحت به بزرگترین پهنه آب شیرین خوزستان تبدیل شده است و تا سال ها ساکنان اطراف تالاب می توانند از ظرفیت های عظیم آن در راستای توسعه منطقه استفاده کنند.

در سال آبی گذشته که  خوزستان با خشن ترین خشکسالی قرن روبه رو شده بود بخش های مهمی از تالاب شادگان به یکی از کانون فعال ریزگردها در استان تبدیل شده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار