۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

طغیان رودخانه کارون فروکش کرد

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان از فروکش کردن طغیان رودخانه کارون در روزهای اخیر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۸۷

طغیان رودخانه کارون فروکش کرد

فرهاد ایزدجو در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با کاهش خروجی سدهای بالادست، دبی کارون از 3300 متر مکعب در ثانیه به 2500 متر مکعب در ثانیه کاهش یافته است.

وی گفت: با کاهش خطرات ناشی از طغیان کارون ، رفته رفته وضعیت کلان شهر اهواز رو به عادی شدن است.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه کاهش دبی کارون، بخش مهمی از مناطق بالادست و پایین دست کارون از خطر آبگرفتگی بیشتر رها شده اند افزود: در روزهای آینده نیز دبی کارون به کمتر از دو هزار متر مکعب در ثانیه خواهد رسید.

ایزدجو درادامه افزود: با فروکش کردن نسبی آب کارون، بوستان های ساحلی کارون در اهواز که تا چند روز قبل غرق در آب بودند در حال بازگشت به وضعیت عادی هستند.

منصور کتانباف شهردار اهواز نیز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: همه تلاش ها برای باز کردن جاده های ساحلی متمرکز شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون رودخانه کارون، شهر اهواز را تهدید نمی کند افزود: سیل بندهای سواحل کارون در اهواز همچنان باقی خواهند ماند تا در صورت بروز طغیان کارون بتوان از شهر اهواز محافظت کرد.

شهردار اهواز تاکید کرد با وجود کاهش آب کارون و فروکش کردن نسبی طغیان، ولی بسیاری از تاسیسات شهری و اسکله های آبگیری همچنان در آب غوطه ور هستند.

وی افزود: در صورت کاهش دبی کارون به زیر یک هزار متر مکعب در ثانیه، امکان بهره گیری از تاسیسات شهری کنار کارون فراهم می شود.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در بازدید از سواحل کارون به خبرنگار مانا گفت: طی روزهای آینده خطر سیلاب در خوزستان به طور کامل برطرف خواهد شد ولی هنوز بخشی ازمناطق غربی خوزستان همچنان در محاصره آب هستند.

وی گفت: آورد کارون کنترل شده است و خروجی و ورودی سدهای خوزستان به سمت عادی شدن  پیش می روند.

شریعتی افزود: به زودی کار بازسازی تاسیسات مسکونی و زیربنایی مناطق سیل زده خوزستان شروع می شود.

سیلاب ویرانگر و بی سابقه اخیر در خوزستان بیش از 125 هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذشته است ولی خوشبختانه با تدابیر لازم این سیلاب تلفات جانی به همراه نداشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار