۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

بازگشت ناوگروه دریایی ارتش از اکتائو قزاقستان

بازگشت ناوگروه دریایی ارتش از اکتائو قزاقستان
ناو گروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای موشک انداز جوشن و سپر، صبح امروز با بدرقه مقامات کشور قزاقستان از پایگاه دریایی شهر اکتائو این کشور جدا و به سمت ایران بازگشت
کد خبر: ۸۳۵۸۵

به گزارش مانا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوهای موشک انداز جوشن و سپر که به منظور تحکیم روابط بین الملل از ناوگان شمال به کشور قزاقستان اعزام شده بود، پس از سه روز اقامت و انجام مراسم های رسمی، صبح امروز از پایگاه دریایی شهر اکتائو جدا و به سمت ایران از عزیمت کرد.
ناخدا یکم حسین حریری وابسته نظامی ایران در قزاقستان با اشاره به استقبال خوب فرماندهان و کارکنان پایگاه دریایی اکتائو از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش، گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با مقامات قزاقستان پیش بینی های لازم برای دید و بازدیدهای رسمی و غیر رسمی در مدت اقامت ناو گروه انجام شد که در این راستا نتایج بسیار مهم و ارزشمندی را به همراه داشت.
وی با اشاره به بازدید فرمانده و جمعی از کارکنان ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استاندار قزاقستان، از آمادگی این مقام جهت همکاری و روابط موثر نیرو های دریایی دو کشور خبر داد و گفت: استاندار قزاقستان در این دیدار دریای شمال را به عنوان دریای صلح و دوستی نام برد و از همه کشورهای حاشیه این دریا، صلح و دوستی و همکاری پایدار را خواستار شد.
بنابر این گزارش، فرمانده پایگاه دریایی اکتائو نیز در این مراسم با بیان اینکه دریا به عنوان خانه دوم ما است، خاطرنشان کرد: از حضور ناوگروه نیروی دریایی ارتش در این پایگاه بسیار خوشحال و خرسند هستیم و تحکیم روابط بین دو کشور مستلزم حضور ناوگروه ها در بنادر یکدیگر است.
گفتنی است، برگزاری مسابقات ورزشی و بازدید از بناهای تاریخی از دیگر برنامه های ناوگروه در مدت اقامت خود در شهر کشور قزاقستان بود. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار