۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

تعیین تکلیف 200 فروند قایق صیادی فاقد مجوز در هندیجان

نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف 200 فروند قایق صیادی فاقد مجوز در هندیجان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۷۵

تعیین تکلیف 200 فروند قایق صیادی فاقد مجوز در هندیجان

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: مشکل این قایق های صیادی که فاقد هرگونه مجوز صید و تردد به دریا بودند به همت مسئولان استان خوزستان، همراهی سازمان شیلات و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس درحال برطرف شدن است.

وی با اشاره به اینکه با رفع موانع فعالیت این قایق های صیادی، بخشی از مشکل اشتغال جوانان این شهرستان بندری حل می شود افزود: زندگی مردم هندیجان با دریا، صید و صیادی و تجارت گره خورده است و محروم کردن مردم از ظرفیت دریا توجیه پذیر نیست.

این نماینده مجلس از همراهی فرماندهی دریابانی و شیلات خوزستان در برطرف شدن مشکل قایق های صیادی بدون مجور تقدیر کرد.

گلمرادی افزود: صاحبان قایق‌های فاقد مجوز به مدت یک ماه مهلت‌ دارند به اداره بازرسی ثبت شناورهای خرمشهر مراجعه و قایق‌های خود را ثبت کنند.

وی گفت: چنانچه صیادان و صاحبان قایق‌های فاقد مجوز در فرصت یک ماه اقدام به ثبت نکنند فرماندهی دریابانی، قایق‌های آنان را ضبط و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

حدود 40 درصد حجم صید و صیادی در استان خوزستان که حدود 17هزار تن است در صیدگاه های بحرگان  درشمال غرب خلیج فارس صید می شود.

پیش تر شیلات خوزستان و دریابانی از فعالیت قایق های صیادی فاقد مجوز در هندیجان به دلیل فشار بیش از حد منابع و ذخایر آبزیان و به خطر افتادن اشتغال صیادان دارای پروانه صید جلوگیری می کرد.

حدود 3000 فروند شناور و قایق صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعالیت می کنند که با توجه به محدودیت صیدگاه ها و صید غیرقانونی، ذخایر آبزیان دریایی با خطر انقراض روبه رو است.

سالانه حدود 45 هزار تن ماهی و میگو در صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس صید می شود که هر سال به علت فشار بیش از حد به منابع دریایی، میزان صید رو به کاهش است.

شیلات خوزستان طرح پرورش ماهی در قفس را برای حفظ ذخایر آبزیان دریایی از سه سال پیش در برخی مناطق ساحلی خوزستان اجرا کرده ولی با استقبال چندانی روبه رو نشده است.

معیشت حدود 50 هزار خانوار شهرهای ساحلی و بندری خوزستان از طریق صید و صیادی تامین می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار