۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

ارسال تجهیزات بندر خرمشهر برای احداث سیل بند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ارسال تجهیزات برای احداث سیل بند در مناطق مختلف خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۷۰

ارسال تجهیزات بندر خرمشهر برای احداث سیل بند

به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی افزود: بندر خرمشهر از ابتدای سیلاب از طریق اجاره هشت دستگاه کمپرسی، پنج دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه کشنده تریلی کمرشکن اقداماتی از جمله انتقال قایق های تندرو بندر خرمشهر به روستای ام نوشه، ارسال محموله آذوقه و اقلام مورد نیاز هموطنان سیل زده، اعزام قایق های امدادی و تندرو بندرخرمشهر به حمیدیه و دشت آزادگان، تشکیل کمیته بحران در بندر خرمشهر، بستن ورودی آب اروند و کارون برای جلوگیری از بروز سیلاب در روستاهای خرمشهر، بستن دریچه های زیر پل آتش نشانی جهت جلوگیری از ورودی آب به منازل اطراف بندر خرمشهر به مورد اجرا گذاشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، بندر خرمشهر  بیش از ۹ دستگاه تجهیزات مختلف  مورد نیاز برای احداث سیل بند را به مناطق مختلف ارسال کرد.

اسعدی افزود: این تجهیزات شامل هشت دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه وانت در محور شهدای شیمیایی بهبهان و دو دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند و یک دستگاه بیل مکانیکی بوم کوتاه در مرز شلمچه تهیه و در اختیار نیروهای عملیاتی دست اندرکار مقابله با سیلاب به صورت شبانه روزی قرار داده شده است.

وی گفت: علاوه بر تجهیزات یاد شده چندین دستگاه لودر و کمپرسی از  تجهیزات شرکت های خصوصی و پیمانکاران طرف قرارداد با اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ابتدای سیلابی شدن رودخانه ها به مناطق سیل زده اعزام شده است.

اسعدی  با اعلام اینکه از زمان جاری شدن سیل در استان خوزستان تمام عوامل مرتبط کمک رسان به حالت آماده باش درآمدند گفت: بندر خرمشهر در کنار سایر دستگاه های خدماتی و امداد رسان برای کمک به مردم این مناطق با بهره گیری حداکثری از تمام توان و امکانات و بازگشت شرایط به حالت عادی هموطنان  آسیب دیده از سیل وارد عمل شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه افزود: بندر خرمشهر تمام امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با سیلاب و امداد رسانی به سیل زدگان به کار بسته است و آماده هرگونه همکاری و امداد رسانی به هموطنان تا کنترل کامل سیلاب است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار