۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
به دنبال ضرب العجل قانون سوخت 2020؛

تعداد کشتی های بیکار رو به کاهش است

تعداد کشتی های بیکار رو به کاهش است
با نزدیک شدن به ضرب العجل قانون سوخت 2020 IMO و برداشت شناورها از خطوط به منظور نصب اسکرابرها، ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری روند کاهشی را طی می کند.
کد خبر: ۸۳۵۶۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، مالکان و شرکت های کشتیرانی در حال برداشت تناژ از خطوط سرویس دهی و روانه کردن آنها برای نصب اسکرابرها هستند، برهمین اساس ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری روند نزولی به خود گرفته است، از طرف دیگر افزایش تقاضا برای بازار چارترینگ رشد نرخ های کرایه حمل و کاهش شناورهای بیکار را به همراه دارد.

آمار و ارقام منتشرشده ازسوی لویدزلیست نشان می دهد، ظرفیت ناوگان بیکار کشتی های کانتینری در حال حاضر به 387 هزار و 769 TEU می رسد که سهم 1.8 درصدی از کل ناوگان جهانی را به خود اختصاص می دهد. این رقم نسبت به ابتدای ماه جاری حکایت از کاهش 23 هزار و 413 TEU دارد.

یک تحلیل گر درموسسه تحقیقی آلفالاینر گفت: انتظار می رود تقاضای کلی برای تناژ افزایش یابد و این مساله سبب کاهش بیشتر ظرفیت ناوگان بیکار در هفته های پیش رو خواهد شد. به طورکلی کاهش شناورهای بیکار و بهبود شرایط  بازار منجر به رشد نرخ های کرایه حمل در بازار چارتری شده است.

این گزارش ادامه داد: درحال حاضر 16 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت 2900 تا 18 هزار TEU در یاردهای آسیایی در حال مجهز شدن به اسکرابر هستند.

گفتنی است: تعداد کشتی های کانتینری مجهز به اسکرابر درسال جاری میلادی روند افزایشی پایداری را  تجربه خواهد کرد، به طوری که  پیش بینی می شود در نیمه دوم سال جاری میلادی، ماهانه 30 فروند کشتی کانتینری از خطوط سرویس دهی به منظور نصب اسکرابر خارج شوند.  

این گزارش در پایان نوشت: با توجه به تعداد زیاد کشتی ها که مستلزم نصب اسکرابرهستند و از طرف دیگر محدودیت یاردها، بیم آن می رود که کمتر از نیمی از این کشتی ها به موقع و قبل از اجرایی شدن قانون 2020 مجهز به اسکرابر شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار