۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵

کمتر از دو درصد نفت کوره کشور حاوی گوگرد است

کمتر از دو درصد نفت کوره کشور حاوی گوگرد است
وزیر نفت گفت: براساس مقررات سازمان جهانی دریانوردی از چند سال آینده کشتی ها حق ندارند مازوت یا نفت کوره استفاده کنند، اما کمتر از دو درصد نفت کوره ما حاوی گوگرد است.
کد خبر: ۸۳۵۶۴

به گزارش مانا، بیژن زنگنه وزیر نفت که به منظور پاسخ به سوال نماینده اهواز درباره علت عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بحران مازوت در آینده، در مجلس حضور یافته بود، گفت: بحران مازوت نه تنها ایران بلکه بسیاری از کشور های تولید کننده نفت را با مشکل روبه رو می کند.
وی تصریح کرد: البته متوسط تولید نفت کوره ما یک میلیون تن در روز است و کمتر از دو درصد آن حاوی گوگرد است.
وزیر نفت بیان کرد: در واقع سازمان جهانی کشتیرانی مقرراتی گذاشته که از چند سال آینده کشتی ها حق ندارند مازوت یا نفت کوره استفاده کنند، اما کمتر از دو درصد نفت کوره ما حاوی گوگرد است.
زنگنه با بیان اینکه دو سوم از یک میلیون تن نفت کوره تولید شده ما به عنوان سوخت در کشتی ها استفاده می شود، اظهار کرد: البته بحران ۲۰۲۰ یک معضل جهانی است و چگونه می خواهند تا سال ۲۰۲۰، ۵۰۰ هزار تن نفت کوره کمتر از نیم درصد داشته باشند!
وی درباره تمهیدات این وزارتخانه برای جلوگیری از بحران مازوت افزود: اولین اقدامی که برای حل این معضل در دستور کار داریم آن است که خوراک پالایشگاه ها را کاهش دهیم.
وزیر نفت با اشاره به اینکه توسعه فاز های پارس جنوبی هم باعث شده میزان مصرف نفت کوره ما کاهش یابد، گفت: همچنین طرح های بهسازی پالایشگاه ها و توسعه متوازن تولید قیر با هدف صادرات در دستور کار ما قرار دارد.
وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ما آن است که در کشتی ها دستگاه های پاک کننده بگذاریم که دود خروجی کشتی ها را متعادل کند که در حال حاضر حدود 1100کشتی کشورمان مجهز به این دستگاه شده اند و پیش بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ این عدد به بیش از 3000 مورد برسد.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از تمهیدات وزارت نفت برای جلوگیری از بحران مازوت آن است که نفت کوره با گوگرد بالا را با نفت کوره ای که گوگرد پایینی دارد مخلوط کنیم تا متعادل شود.
در ادامه جلسه علی نماینده مردم اهواز از توضیحات وزیر نفت قانع شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار