۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

هدایت آب تالاب شادگان به سمت خلیج فارس

عملیات هدایت آب بخش شمالی تالاب بین المللی شادگان به سمت خورهای متصل به خلیج فارس با حضور استاندار خوزستان شروع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۵۴

هدایت آب تالاب شادگان به سمت خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا، به دستور استاندار خوزستان و مدیریت بحران استان، بخش هایی از جاده دارخوین - شادگان با کمک نیروهای مردمی و جهادی شکافته شد تا آب در مناطق شمالی تالاب شادگان با سرعت بیشتری به سمت جنوب و خلیج فارس جریان داشته باشد.

استاندار خوزستان به خبرنگار مانا گفت: با سرعت بخشیدن تخلیه آب از مناطق شمالی تالاب شادگان به سمت جنوب ، میزان آبگرفتگی مناطق همجوار تالاب کاهش می یابد و تهدید کمتری متوجه شهر بندری شادگان و بیش از 30 روستای منطقه خواهد شد.

دکتر غلامرضا شریعتی افزود: با تلاش نیروهای مردمی و جهادی، تاکنون تاسیسات برق و آب شهر شادگان از خطر سیلاب مصون سازی شده است ولی همچنان سه روستای این منطقه در آب غوطه ور هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه قدرت ویرانگر سیلاب خوزستان در حال کاهش است افزود: با این حال هنوز وضعیت خطرناک در منطقه حاکم است و باید تلاش کرد ضمن حفظ جان مردم، خسارات کمتری به ساکنان روستایی همجوار تالاب وارد شود.

به گفته وی هم اکنون حدود چهار میلیارد آب ناشی از سیلاب به سمت تالاب شادگان هدایت شده است.

در همین حال سعید حاجیان فرماندار شادگان به خبرنگار مانا گفت: عملیات تحکیم بخشی سیل بندهای اطراف تالاب شادگان با تلاش های بی وقفه مردمی ادامه دارد.

وی گفت: همچنان دراین شهرستان بندری وضعیت فوق العاده برقرار است.

از سوی دیگر نیروهای جهادی در حال ایمن سازی جاده شادگان به بندر امام خمینی با احداث سیل بند هستند تا همچنان تردد ایمن در مسیر ادامه داشته باشد.

با قطع راه ارتباطی دارخوین به شادگان، ارتباط زمینی شهر بندری شادگان به اهواز قطع شده است.

با وجود اینکه گفته می شود ازشدت سیلاب درخوزستان اندکی کاسته شده است ولی برخی منابع خبری از تداوم سیلاب تا اواخر اردیبهشت خبر می دهند.

سیلاب اخیر بیش از 400 هزار نفر در 12 شهرستان خوزستان را درگیر کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار