۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

ادامه عملیات مهار سیلاب جاری به سمت خرمشهر

عملیات کنترل و مهار سیلاب کارون و تالاب ناصری که شهر بندری خرمشهر را در معرض آبگرفتگی قرار داده است با تلاش های شبانه روزی نیروهای جهادی، مردمی و نظامی ادامه دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۵۲

ادامه عملیات مهار سیلاب جاری به سمت خرمشهر

ه گزارش خبرنگار مانا، عملیات کنترل و مهار سیلاب با احداث یک سیل بند جدید به طول هفت کیلومتر در حال انجام است تا سرریز تالاب "ناصری" و رودخانه کارون را به نهر "خین" در غرب خرمشهر هدایت کنند تا سیلاب راهی اروندرود شده و سایه تهدید آبگرفتگی مناطق شمالی خرمشهربرطرف شود.

فرماندار خرمشهر به خبرنگار مانا گفت: تهدید سیلاب در مناطق شمالی خرمشهر با شکستن سیل بند روستای "ملحان" در کیلومتر 30 جاده  اهواز- خرمشهر جدی شد ولی نیروهای قرارگاه سپاه ، ارتش و ستاد بحران شبانه روزی یک سیل بند 16کیلومتری احداث کردند تا سیلاب خرمشهر را تهدید نکند.

کوروش مودت افزو: گروه های جهادی و مردم بومی خرمشهر نیز برای احداث سیل بند جدید در سه راهی حسینیه مشغول به کار هستند تا به هر شیوه ممکن خطر سیلاب از سه طرف خرمشهر برطرف شود.   

وی با بیان اینکه خرمشهر هنوز در وضعیت فوق العاده قرار دارد گفت: تاکنون به جز 13 روستای غرب کارون که جزو مناطق پرخطر خرمشهر هستند شهر بندری خرمشهر از خطر سیلاب مصون مانده و تنها بالا آمدن آب کارون به علت مد دریا، بخشی از سواحل این شهر را فرا گرفته که در حال خارج سازی آب هستیم.

استاندار خوزستان نیز به خبرنگار مانا گفت: سیلاب در محدوده شهرستان خرمشهر در حال فروکش کردن است ولی هنوز خطر آبگرفتگی به طور کامل برطرف نشده است.

دکتر غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه مد دریا سبب بالاآمدن شدید آب اروندرود و کارون در خرمشهر شد افزود: مسیرهای نفوذ آب با بستن نهرهای منشعب به اروندرود مهار شد و خسارت چندانی متوجه شهرهای آبادان، خرمشهر و اروندکنار نشد.

وی گفت: هنوز تلاش های جهادی برای مهار خطرات ناشی از سیلاب در شهرهای جنوبی و ساحلی خوزستان با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ رضا دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان به خبرنگار مانا گفت: اتوبان آبادان - ماهشهر پس از ایمن سازی در برابر سیلاب، بر روی خودروها باز شد.

وی گفت: با این حال هنوز اتوبان آبادان - اهواز با وجود تلاش های زیاد گروه های جهادی و مردمی، به علت سیلاب و آبگرفتگی همچنان مسدود است.

مدیریت بحران استان خوزستان نیزاعلام کرد: سیلاب در خوزستان در حال فروکش کردن است ولی هنوز مناطق زیادی درخوزستان با آبگرفتگی مواجه هستند.

سیلاب بی سابقه و ویرانگر در خوزستان با طغیان شدید رودخانه های کرخه، دز و کارون در روزهای نخستین فروردین ماه شکل گرفت و 12 شهرستان خوزستان را درگیرآن کرد.

آبزی پروران خوزستانی که بیشتر در سواحل این رودخانه ها فعالیت می کنند براثر این سیلاب مهیب متحمل خسارات بسیارسنگینی شدند.     

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار