۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کمیسیون عمران موافقت کرد:

خروج سازمان بنادر از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری

خروج سازمان بنادر از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چارچوب فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی باید متفاوت از سایر دستگاه ها تعریف شود، گفت: کمیسیون عمران با خروج سازمان بنادر از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری موافق است و آن را موجب افزایش اختیار عمل سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مالی و اداری می داند.
کد خبر: ۸۳۵۴۷

به گزارش مانا، فرج اله رجبی در خصوص شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: سازمان های درآمدزا و توسعه ای نظیر سازمان بنادر و دریانودری طبعا نیازمند انعطاف بیشتری در روند فعالیت های اداری خود هستند تا بتوانند چابک‌تر عمل کرده و بازدهی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: ماهیت وجودی سازمان هایی نظیر سازمان بنادر و دریانوردی این است که با اختیار عمل بیشتر بتوانند ظرفیت های اقتصادی کشور را محقق کنند و اگر قرار بود همانند سایر دستگاه ها درگیر و در چارچوب های اداری و مالی قرار بگیرند دیگر تفاوتی بین آن ها وجود نداشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعضاً نگرانی‌هایی در مورد عملکرد مالی و اداری سازمان هایی که از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری خارج می شوند، وجود دارد، تصریح کرد: به طور حتم با نظارت هرچه بهتر و بیشتر دستگاه های نظارتی می تواند فعالیت چنین سازمان هایی را رصد کرد و این مسئله جای نگرانی ندارد.

رجبی با اشاره به اینکه هدف کمیسیون عمران از موافقت با شمولیت سازمان بنادر و دریانوردی ذیل ماده ۵۳ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، عملکرد هرچه بهتر این سازمان در حوزه مالی و اداری است تا ظرفیت های اقتصادی کشور در این بخش را شکوفا کرد، گفت: این اتفاق را مثبت می دانیم و امیدوار هستیم که در مجلس شورای اسلامی نیز رأی لازم را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید چارچوب عملکرد اداری و مالی سازمان های نظیر سازمان بنادر به عنوان یک مجموعه درآمدزا و دارای پتانسیل برای افزایش میزان درآمدهای ملی باید با چارچوب عملکرد سایر دستگاه ها متفاوت باشد، اظهار کرد: افزایش اختیار عمل سازمان های درآمدزا موجب می شود تا بروکراسی های موجود در نظام اداری مانع از عملکرد هرچه بهتر آن ها در حوزه مالی نشود و با تعامل هرچه بهتر و آسان تر بتوانند به اقتصاد ملی کمک کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار