۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

توفان گرد و خاک سه شهر بندری را تعطیل کرد

توفان گرد و خاک سه شهر بندری آبادان، خرمشهر و شادگان را به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۴۲

توفان گرد و خاک سه شهر بندری را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار مانا، منشاء جبهه گرد و خاک در این سه شهر بندری خوزستان این بار از بیابان های جنوبی عراق و صحاری خشک شمال عربستان سعودی بود که سبب شد فعالیت های عمومی به رکود کشیده شود و مدارس این سه شهر تعطیل شوند.

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در اخطاریه اعلام کرد: بررسی تصاویر ماهواره نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش هایی از شمال کشور عربستان سعودی به سمت استان خوزستان است.

در این اطلاعیه آمده است: نتیجه حرکت این توده گرد و خاک کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک در مناطق جنوبی، ساحلی و غربی خوزستان خواهد شد و سپس به مناطق مرکزی نیز کشیده خواهد شد.

به پیش بینی هواشناسی خوزستان، توده غلیظ گرد و خاک در دو روز آینده در بسیاری ازمناطق خوزستان ماندگار خواهد بود و سپس آثار آن کم خواهد شد.

تعطیلی این سه شهر بندری که هم اکنون به علت بروز سیلاب مهیب در حالت فوق العاده قرار دارند شرایط زندگی ساکنان این شهرها را در موقعیت بسیار سختی قرار داده است.

گروه های جهادی و داوطلب مردمی که هم اکنون با تمام توان در حال احداث سیل بند و استحکام بخشی آنان در این سه شهر هستند ناچار هستند در شرایط بد آب وهوایی همچنان به فعالیت شبانه روزی خود تا غلبه بر سیلاب ادامه دهند.

 مد بزرگ دریا و ادامه پیشروی سریع آب تالاب شادگان، شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان را با تهدید روبه رو کرده و راه های مواصلاتی منتهی به این شهرها را با خطرات بسیار زیادی روبه رو کرده است .    

تلاش ها برای باز شدن خط آهن خرمشهر - اهواز که به علت آب شستگی زیرسازی آن آسیب دید از سوی کارکنان راه آهن جنوب شروع شده و گفته می شود تا سه روز آینده این مسیر بازگشایی خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار