۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

توسعه زیرساخت های بندر بوموسی

توسعه زیرساخت های بندر بوموسی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام طرح های عمرانی طی سال ۹۸ برای شکوفایی و توسعه زیرساخت های بندر بوموسی در جنوبی ترین مرز خشکی ایران در آب های خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۴۱
به گزارش مانا، اله‌مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون، پروژه احداث دایک(دیواره) استحصال بندر بوموسی به طول ۸۵۰ متر و خشک سازی و تسطیح اراضی به مساحت هشت هکتار آغاز شده است.
وی افزود: تعمیر و بازسازی کلی اسکله های شماره ۳ و ۴ بندر بوموسی و اجرای بتن ریزی عرشه آنها در مراحل نهایی و پایانی قرار دارد.
به گفته عفیفی پور، در سال جاری عملیات احداث ساختمان های اداری بندر، ساختمان مرجع دریایی و ساختمان فرعی تجسس و نجات دریایی آغاز می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از مهمترین برنامه های  بندر بوموسی در سال ۹۸ را ساخت ۲۰ واحدی مسکونی، باز سازی کلی و تعمیر دو عدد رمپ شناور و اسکله شماره ۶، همچنین احداث بازوی جنوبی موج شکن بندرگاه و افزایش تاج موج شکن فعلی برشمرد.
وی یادآور شد: جزیره بوموسی در فاصله ۴۲ مایلی جنوب بندر لنگه واقع شده و جنوبی ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.
به گفته این مقام مسئول، این جزیره دارای جاذبه های دریایی زیادی بوده و هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران به آن سفر می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: علاوه بر این، جزیره بوموسی به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دارای اهمیت بسیار زیاد و استراتژیک برای کشور است و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس دارای اهمیت بسیاری است.
وی خاطرنشان کرد: بوموسی در واقع نقش یک مرکز کنترل و نظارت بر ترددهای شناورها و حفظ حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در قلب خلیج همیشه فارس ایفا می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار