استارتاپ های تک شاخ چه مشکلاتی دارند؟

استارتاپ های تک شاخ چه مشکلاتی دارند؟
کد خبر: ۸۳۵۴۰

به گزارش مانا، هفته‌نامه اکونومیست در سرمقاله 20 آوریل 2019  به بررسی استارتاپ های مطرح جهان و مشکلاتی که در آینده نزدیک گریبان آنها را خواهد گرفت، پرداخته است. هفته‌نامه اکونومیست، طرح روی جلد و سرمقاله این شماره خود را به‌ دسته‌ای از شرکت‌ها در جهان فناوری اختصاص داده است که در تجارت از آنها با نام «اسب‌های تک‌شاخ» یاد می‌شود.

استارتاپ های تک شاخ (tech unicorns) به کمپانی‌هایی گفته می‌شود که مسیر پیشرفت را با سرعت بالایی طی کرده و اعتبارشان از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

اوبر، استارتاپ درخواست خودرو در جهان قصد دارد در عرضه اولیه سهام در ماه آینده، ۱۰ میلیارد دلار از سرمایه خود را در قالب سهام به سرمایه‌گذاران عمومی به فروش برساند. بعد از علی‌بابا و فیس‌بوک، این سومین عرضه اولیه بزرگ در آمریکا در میان شرکت‌های فناوری خواهد بود.

کمپانی لیفت (رقیب پروپاقرص اوبر) ماه گذشته وارد بورس شد و استارتاپ‌های Airbnb و WeWork هم همین مسیر را دنبال می‌کنند. تازه‌ترین شرکت سیلیکون‌ولی که قصد دارد برای عرضه اولیه سهام اقدام کند، پین‌ترست (Pinterest) است.

در چین هم از سال گذشته موجی از عرضه اولیه‌ها در میان شرکت‌های فناوری آغاز شده و سروصدای زیادی به پا کرده است. به لطف تولید محصولات مد روز و تعداد بالای مصرف‌کنندگان، این شرکت‌ها در حال حاضر ارزش‌های صد میلیارد دلاری دارند.

این استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران حامی آنها قصد دارند سهام این شرکت‌ها را به بالاترین قیمت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، صندوق‌های بازنشستگی و افراد عادی به فروش برسانند. با این حال به عقیده نویسنده گزارش، این تک‌شاخ‌ها مشکلات بزرگی دارند که یکی از آنها مدل کسب‌وکارشان است.

از مهمترین سرفصل های این شماره عبارت اند از:

  • ستاره‌های جدید تکنولوژی همه چیز را دارند – به جز مسیر صعودی سود
  • جرقه انسان: چرا مردم مراقب ساختمان های باستانی هستند.
  • آیا بانک می تواند خود را مجددا بسازد؟
  • حتی در مناطق معتدل، محصولات کشاورزی نیاز به ثبات آینده دارند
  • تاریخ هنر: لئوناردو داوینچی و ما
ارسال نظرات
آخرین اخبار