۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
استاندار خوزستان:

شناورها تا اعلام وضعیت سفید به دریا نروند

استاندار خوزستان از عموم شناورهای باری و صیادی بنادر خرمشهر، آبادان و اروندکنار خواست تا اعلام وضعیت سفید به دریا نروند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۳۸

شناورها تا اعلام وضعیت سفید به دریا نروند

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر غلامرضا شریعتی در نشست فوق العاده مدیریت بحران خرمشهر افزود: با توجه به وضعیت آب های منطقه، بالا آمدن آب اروندرود و کارون به دریانوردان توصیه می شود به هیچ وجه  به دریا نروند و سفرهای خود را پس از اعلام وضعیت عادی انجام دهند.

وی گفت: تاچند روز آینده که مد دریا کاهش می یابد، باید دریانوران صبوری به خرح دهند و به توصیه های ایمنی و هشدار دهنده توجه کنند و همچنان در لنگرگاه های خود بمانند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون همه تمهیدات لازم برای به خطر نیفتادن جان شهروندان در برابرسیلاب مهیب و بی سابقه اجرایی شده است از عموم مردم آبادان و خرمشهر خواست از سواحل فاصله بگیرند و قایقرانی در رودخانه ها را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.         

وی بر استمرار وضعیت فوق العاده در شهرهای آبادان و خرمشهر تاکید کرد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه مد بزرگ در منطقه کنترل شد و خسارات اندکی برجای گذاشت.

شریعتی با اشاره به آبگرفتگی مناطق روستایی و شمالی خرمشهر  گفت: شکسته شدن سیل بند روستای "ملحان" منطقه اسماعیلیه اهواز سبب جاری شدن آب به سمت خرمشهر و جاده اصلی اهواز- خرمشهر شد که در حال حاضر در دست ترمیم است.

وی با بیان اینکه آب‌هایی که به اطراف خرمشهر رسیده در حال مدیریت شدن است اظهار کرد: زندگی عادی در شهرهای آبادان و خرمشهر در جریان است و مد بزرگ یا اکبر کنترل شده است.

شریعتی تصریح کرد: اگر بارش‌ها تداوم نداشته باشد به مرور از آورد و حجم آب رودخانه‌ها و تالاب شادگان کاسته خواهد شد و خطرات ناشی از سیلاب کاهش می یابد.

وی همچنین از بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی از دوشنبه دوم اردیبهشت ماه پس از مدت ها تعطیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر و اروندکنار خبر داد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار