۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

ثبت رکورد جدید تخلیه ریلی در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در جریان تخلیه محمولات فولادی در مجتمع بندری امام خمینی ضمن تخلیه بیش از ۱۵ هزار تن در روز، رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۳۷

ثبت رکورد جدید تخلیه ریلی در بندر امام

به گزارش مانا، ایرج مدیری با اشاره به اهمیت بهره گیری و استفاده از توان حمل و نقل ریلی در بنادر بیان داشت: مجتمع بندری امام خمینی به عنوان یکی از مهمترین مبادی صادراتی محمولات فولادی طی فروردین ماه سال جاری ضمن تخلیه ۱۵ هزار و ۵۴۶ تن محموله فولاد طی یک روز کاری،  به رکورد تازه ای در این زمینه دست یافت.

وی در ادامه افزود: این محموله  طی ۲۳۹ دستگاه  واگن به این مجتمع بندری حمل و با بهره گیری از توان و ظرفیت قابل توجه تجهیزاتی و نیروهای عملیاتی در مجتمع بندری امام خمینی طی یک روز کاری تخلیه شد.

 معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین با اشاره به شعار سال جاری  تحت عنوان رونق تولید،  پشتیبانی از صنایع تولیدی و پاسخگویی به نیازهای آنان  از طریق هم افزایی، صنایع و بنادر را از مهمترین عوامل تحقق و رونق تولید عنوان کرد.

شایان ذکر است بندرامام خمینی به لحاظ نزدیکی مسافت با مراکز بزرگ صنعتی و دسترسی آسان به  راه های مواصلاتی سهم مهمی در مبادلات بازرگانی کشور ایفا می کند.

بندر امام خمینی با ظرفیت سالانه 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی وغیرنفتی بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار