۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

آب های شمال خلیج فارس مواج و توفانی است/ شناورها به دریا نروند

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آب های شمال خلیج فارس در دو روز آینده مواج و توفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۳۴

آب های شمال خلیج فارس مواج و توفانی است/ با شناورها به دریا نروند

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس خروجی مدل های هواشناسی، با عبور سامانه ناپایدار جوی، آب های شمالی خلیج فارس و سواحل خوزستان متلاطم و مواج پیش بینی می شود.

وی گفت: ارتفاع موج در آب های شمال غرب خلیج فارس تا 1.5 متر خواهد رسید.

سبزه زاری از شناورهای سبک و متوسط صیادی و باری خواست در دو روز آینده به خلیج فارس نروند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین از تمامی شناورهای صیادی تقاضا کرد با توجه به پیشروی آب دریا (مد) و حفظ ایمنی خود و پیشگیری ازحوادث دریایی از تردد در آبراه های اروندرود و بهمنشیر خودداری کنند.

وضعیت در شهرهای خرمشهر، آبادان، اروندکنار و شادگان نیز همچنان غیرعادی است و ماموران دریابانی از تردد قایق های صیادی در اروندرود، کارون و بهمنشیر جلوگیری می کنند.

اداره کل شیلات خوزستان به شناورهای صیادی توصیه کرد همچنان در لنگرگاه های بمانند و تا بهبود شرایط جوی و آرامش در خلیج فارس به دریا نروند و از  قایق های گردشگری در آب های ساحلی خوزستان نیز خواسته شده  فعالیت خود را به صورت موقت تعطیل کنند.  

مدیریت بحران استان خوزستان در اطلاعیه ای از تمامی شناورها و قایق های صیادی خواست فعالیت خود را در آب های شمالی خلیج فارس متوقف کنند.

این پنجمین بار درسال جاری است که صیادان خوزستانی به علت شرایط  نامساعد جوی مجبور به توقف صید و صیادی می شوند.

در ناوگان صید و صیادی خوزستان حدود سه هزار فروند شناور و قایق فعالیت می کنند و معیشت بیش از 50 هزار خانوار خوزستانی از صید و صیادی تامین می شود.

در سال جاری دو  فروند لنج باری در نزدیکی آبراه بهمنشیر به علت شرایط  نامساعد جوی وعدم توجه به هشدارهای هواشناسی غرق شدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار