۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

تاکید وزیر راه در هدایت سیلاب به تالاب ها و خلیج فارس

وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشی عملیات هدایت آب سیلاب از محورهای ارتباطی خوزستان به سمت تالاب ها و خلیج فارس تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۳۱

تاکید وزیر راه در هدایت سیلاب به سمت تالاب ها و خلیج فارس

به گزارش مانا ، محمد اسلامی در سفر به خوزستان در گفتگو با خبرنگاران رسانه ها با اشاره به اینکه سیلاب به محورهای ارتباطی خسارات زیادی وارد کرده است افزود:هدایت آب از جاده های در معرض تهدید خوزستان به سمت تالاب ها و خلیج فارس در اولویت نخست است و دستگاه های اجرایی وابسته به وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر ودریانوردی مشغول این کارهستند.

وی با اشاره به اینکه محورهای آبادان - اهواز، آبادان - ماهشهر و دارخوین - بندر شادگان دچار آبگرفتگی شده اند افزود: حفظ جان مردم و ایمن سازی راه ها در استان خوزستان در اولویت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدایت آب از جاده های در معرض سیلاب در خوزستان به سمت تالاب‌ها، رودخانه های بزرگ و خلیج فارس از دیگر اولویت ها برای بازگشایی مسیرهای مسدود شده است.

اسلامی با اشاره به حجم گسترده خسارات وارده به محورهای شریانی خوزستان اظهار داشت: تا فروکش کردن سیلاب ، امکان برآورد دقیق خسارات نیست.

وی بیان کرد: جاده بندر آبادان - ماهشهر اکنون به صورت کامل زیر آب رفته و ماموران راهداری با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از یک هزار دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران خوزستان، سعی می کنند مسیر آب را به سمت خلیج فارس هدایت کنند تا این محور ایمن سازی شود.

اسلامی در سفر به خوزستان از کمربندی غرب و شرق اهواز و جاده آبادان - اهواز و اهواز - شوش که به دلیل طغیان رودخانه مسدود شده اند  بازدید کرد.

استاندار خوزستان سه هفته پیش در پی وقوع سیلاب مهیب و بی سابقه ، حالت فوق العاده در استان اعلام کرد و از ساکنان هفت شهر در معرض سیلاب خواست خانه و کاشانه خود را ترک و به مناطق امن بروند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار