۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

عزیمت 303 شناور سپاه به مناطق سیل زده خوزستان

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از عزیمت 303 فروند شناور سبک متعلق به این نیرو برای کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۳۰

عزیمت 303 شناور سپاه به مناطق سیل زده خوزستان

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناورها برای انتقال و جابه جایی ساکنان سیل زده و اثاثیه مردم در مناطق حمیدیه، دشت آزادگان، رفیع، شعیبیه شوشتر، بامدژ اهواز و مناطق ساحلی کارون به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از نیروها و تجهیزات سنگین ترابری نیروی دریایی سپاه در مناطق سیل زده در حال امداد رسانی به ساکنان سیل زده خوزستان هستند افزود: تا بازگشت شرایط عادی، تجهیزات نیروی دریایی در منطقه باقی خواهند ماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برپایی بیمارستان صحرایی مجهز این نیرو در محل یادمان شهدای هویزه خبر داد و افزود: این بیمارستان در حال خدمت رسانی به مردم سیل زده خوزستان هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای بروز سیلاب در خوزستان، نیروی دریایی سپاه با همه توان برای یاری رسانی به هموطنان سیل زده وارد منطقه شدند افزود: به دستور فرماندهی کل قوا، کمک رسانی به مردم سیل زده ادامه دارد.

دریادار پاسدار تنگسیری افزود: چنانچه نیروی دریایی سپاه با قدرت و روحیه انقلابی و الهی برای کمک رسانی به سیل زدگان وارد نمی شد حجم خسارات وارده به مردم به شدت افزایش می یافت.

از سوی دیگر ده ها فروند شناور و قایق از اداره های کل بنادر و دریانوردی خوزستان، خرمشهر و آبادان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

شایان ذکر است سیلاب مهیب و بی سابقه که گفته می شود در 100 سال گذشته بی سابقه بوده است 12 شهرستان خوزستان را درگیر خود کرده است.

استاندار خوزستان سه هفته پیش در پی بروز سیلاب ویرانگر ، حالت فوق العاده در استان اعلام کرد و از ساکنان هفت شهر خواست خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار