۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

دستور تخلیه چند روستای اطراف تالاب شادگان

فرماندار شادگان از صدور کار تخلیه چند روستای اطراف تالاب بین المللی شادگان به علت سیلاب و پیشروی آب تالاب خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۲۵

دستور تخلیه چند روستای اطراف تالاب شادگان

سعید حاجیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به دنبال اعلام وضعیت فوق العاده در شادگان از سوی استاندار خوزستان، کار تخلیه ساکنان روستاهای اطراف تالاب از جمله روستای گردشگری "صراخیه" در جوار این تالاب شروع شده است.

وی گفت: نیروهای امدادی و جهادی با کمک بالگرد های هلال احمر و سپاه در انتقال ساکنان این روستاها که در معرض آبگرفتگی قرار گرفته اند نقش آفرینی کرده اند.

فرماندار شادگان از احداث چند سیل بند در اطراف روستاهای سیل زده به منظور ممانعت از پیشروی آب توسط نیروهای جهادی خبر داد و گفت: دام های روستاییان در حال انتقال به نقاط امن هستند.

به گفته حاجیان موزه گردشگری روستای صراخیه نیز برای اسکان موقت زنان و کودکان در نظر گرفته شد.

ورود حجم زیادی از آب  کارون به سمت تالاب شادگان، باعث پیشروی آب به مناطق و روستاهای همجوار این تالاب شده است.

جاده دارخوین به شهر بندری شادگان نیز با بالا آمدن آب تالاب شادگان دچار آبگرفتگی شده است و جاده اهواز- آبادان نیز بر اثر پیشروی آب تالاب شادگان خطرآفرین شده و در حال حاضر بسته است.

گفته می شود در فروردین امسال بیش از چهار میلیارد متر مکعب سیلاب وارد تالاب بین المللی شادگان شده و هم اکنون این تالاب پذیرش آب بیشتر را ندارد.

این تالاب 450 هزارهکتاری که نقش بسیار مهم در حفظ محیط زیست و چرخه حیات دارد در دو دهه اخیر با بحران کم آبی و خشکی روبه رو بود ولی هم اکنون به لحاظ آبگیری در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار