۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

تلاش شبانه روزی برای مهار سیلاب در جاده آبادان ماهشهر

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تلاش شبانه روزی برای مهار سیلاب و آبگرفتگی مسیرهای خروجی تالاب شادگان به سمت خلیج فارس و ایمن بخشی جاده استراتژیک آبادان - ماهشهر ادامه دارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۲۲

تلاش شبانه روزی برای مهار سیلاب در جاده آبادان ماهشهر

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این راستا بخشی از نیروهای بسیج مردمی عراق در کنار نیروهای جهادی برای ایمن سازی این مسیر ارتباطی وارد عمل شده تا این جاده 75 کیلومتری همچنان برای عبور و مرور خودروها باز باشد.

وی گفت: جهادگران حشد الشعبی عراق با انتقال ماشین آلات سنگین راهسازی در تلاش اند مسیرهای گذر سیلاب تالاب شادگان از دریچه ها و پل های جاده آبادان - ماهشهر را باز نگه دارند.

رضایی افزود: با این اقدام روند انتقال و هدایت سیلاب تالاب شادگان از شمال آبادان به سوی دریا سریع تر شده تا از خسارت بیشتر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه سرریز آب تالاب شادگان جاده آبادان - اهواز را نیز در معرض تهدید جدی قرار داده است از رانندگان خواست از این مسیر پر خطر که به تازگی دو دستگاه خودرو در مسیر آبگرفتگی جاده غرق شدند تردد نکنند.

از سوی دیگر سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق از پروژه نجات بخشی جاده آبادان - ماهشهر بازدید کردند. 

سرلشکرسلیمانی و نیروهای تحت امرش همچنان تلاش می کنند با احداث سیل بندهای جدید، سیلاب و سرریز آب تالاب شادگان را در مسیر خود قرار دهند تا آبادان مورد تهدید جدی قرار نگیرد.   

در همین حال با همکاری گروه های جهادی و قرارگاه های فعال در منطقه عملیات چند انفجار به منظور گشودن مسیر عبور سیلاب در شمال آبادان انجام شد.

همچنین بخشی از تجهیزات سنگین اداره بنادر ودریانوردی آبادان به مناطق خطر آبگرفتگی در جاده آبادان - ماهشهر و شمال آبادان گسیل شده است.

هم اکنون شهر بندر آبادان با خطر آبگرفتگی ناشی از مد دریا در اروندرود و بهمنشیر و از سوی دیگر با سرریز تالاب شادگان مواجه است.

بالگردهای امدادی هلال احمر و سپاه نیز در حال انتقال امکانات امدادی به مناطق درگیر سیلاب در آبادان و چند روستای شادگان هستند.

قدرت مانور سیلاب مهیب و ویرانگر در خوزستان ابعاد جدیدی به خود گرفته است ولی نیروهای تازه نفس جهادی در گوشه و کنار شهرها و روستاهای گرفتار در سیلاب همچنان فعال هستند.

به دنبال وقوع سیلاب استاندار خوزستان در شهرهای شادگان، آبادان و خرمشهر وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار