۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

اعلام حالت فوق العاده در آبادان، خرمشهر و شادگان

استاندار خوزستان به دلیل وقوع مد بزرگ در سه شهر بندری آبادان، خرمشهر و شادگان حالت فوق العاده اعلام کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۲۰

حالت فوق العاده در سه شهر بندری آبادان، خرمشهر و شادگان

دکتر غلامرضا شریعتی درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: با توجه به اینکه از روز شنبه تا سه شنبه احتمالا بالا آمدن آب و مد بزرگ  داشته باشیم به همین منظور تمام تدابیر لازم برای رویارویی با هرگونه افزایش حجم آب در اروند رود و کارون انجام شده است.

وی گفت: تقویت سیل بندهای روستاهای غرب کارون در خرمشهر ادامه دارد و برای مقابله با مد بزرگ آمادگی کامل داریم.

نماینده عالی دولت در خوزستان ادامه داد: سیل بندهای روستاهای غرب رودخانه کارون در وضعیت مناسبی قرار دارند ولی همچنان در حال استحکام بخشی سیل بندهای پرخطر هستیم.  

شریعتی گفت: به منظور بررسی وضعیت روستاهای غرب کارون و اروندرود و وضعیت مد بزرگ نشست فوق العاده در خصوص مقابله با هرگونه افزایش آب تشکیل شده است.

13 روستای غرب کارون در حوزه خرمشهر به دلیل اسکان در ساحل رودخانه کارون جزو مناطق پرخطر هستند.

شدت مد بزرگ خلیج فارس در نیمه ماه قمری و هنگام  کامل شدن ماه، بیشتر از مدهای عادی است.

در همین حال گروه های جهادی متشکل از نیروهای مردمی و بسیجی با عزیمت فوری به مناطقی که پیش بینی شده در روزهای آینده درگیر سیلاب و مد خواهند شد خود را برای مقابله با سیلاب در سواحل اروندرود، کارون و بهمنشیر آماده کرده اند.

سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان نیز به خبرنگار مانا گفت: به دلیل مد غیرطبیعی و بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند رود، شهر آبادان در وضعیت غیرعادی و فوق العاده قرار گرفته است.

وی گفت: برای مقابله با سیلاب دهانه همه نهرهایی که اطراف آنها منزل مسکونی وجود دارد بسته شده تا مانع ورود روان آب ها در سطح شهر و روستاهای اطرف شود.

موسوی ساکنان حاشیه رودخانه های اروند و بهمنشیر را به هوشیاری فرا خواند و از همه مردم خواست خود را برای مقابله با خطرات آبگرفتگی آماده کنند.

کوروش مودت فرماندار خرمشهر نیز به خبرنگار مانا گفت:  همه تجهیزات سنگین در حال فعالیت شبانه روزی برای استحکام بخشی سیل بندهای خاکی در سواحل کارون و مناطق شمالی خرمشهرهستند.

وی گفت: نیروهای مردمی، دستگاه های اجرایی و ستاد مدیریت بحران خرمشهر همزمان با افزایش مد دریا به حال آماده باش کامل در آمدند تا بتوانند از آبگرفتگی احتمالی جلوگیری کنند.        

استاندار خوزستان سه هفته پیش در پی سیلاب مهیب و ویرانگر، حالت فوق العاده در استان اعلام کرد و از ساکنان هفت شهر خوزستان خواست فورا" خانه و کاشانه خود را ترک کنند تا با هجوم سیلاب مواجه نشوند.

با این حال نیروهای جهادی و بسیجی از سراسر کشور با کمک نیروهای ارتش، سپاه و هلال احمر با عزیمت به مناطق درگیر اجازه ندادند سیلاب وارد این شهرها شوند و همچنان به تحکیم سیل بندها در شهرهای غربی و اطراف تالاب های شادگان و هورالعظیم مشغول هستند.

گفته می شود این مهیب ترین سیلاب در 100 سال گذشته در خوزستان است. پیش بینی شده این سیلاب تا اواخر اردیبهشت همچنان شهرهای خوزستان را تهدید کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار