۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

واردات کالا از عراق از طریق منطقه آزاد اروند

ناظر گمرکات استان خوزستان گفت: واردات کالا از کشور عراق از طریق منطقه آزاد اروند به زودی آغاز می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۱۵

واردات کالا از عراق از طریق منطقه آزاد اروند

غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: علاوه بر واردات کالا از عراق، می توان از مرز شلمچه به عنوان گمرک رسمی  به صورت ترانزیت یا بارانداز استفاده کرد.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: واردات رسمی کالا از عراق می تواند زمینه را برای رونق بیشتر اقتصادی منطقه فراهم کند و گمرک مشکلی در زمینه واردات کالا از منطقه آزاد اروند ندارد.       

وی در ادامه با اشاره به ورود قانونی کالای ملوانی به خرمشهر با هدف رونق تجاری و خروج از رکود گفت: بنا به درخواست فرماندار خرمشهر در خصوص فعال سازی 230 فروند شناور برای صدور مجوز ترخیص کالای ملوانی در خرمشهر پی گیری می شود.

بلوطی میرزا با بیان اینکه بین کالای ملوانی و تجاری منافاتی وجود ندارد گفت: روند کالای ملوانی در بندر خرمشهر بر مبنای تجاری است و ورود کالای ملوانی مقبولیت زیادی ندارد چون طراحی اسکله‌ها در خرمشهر تجاری است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه گفت: سیاست‌ گمرکات خوزستان با توجه به شعار امسال تسهیل ساز و کارهای تجاری برای رونق تولید خواهد بود و گمرکات نیز در این راستا عمل خواهد کرد.

وی افزود: در سال جاری تلاش می‌شود برای روان سازی رونق تولید بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی، ترخیص کالا و اعطای اظهارنامه‌ها با کمترین نرخ صادر شده و تا حد امکان این اسناد که برای بخش تولید جنبه نظارتی دارد حذف شوند.

وی افزود: همچنین کالاهایی که به منطقه آزاد وارد می‌شوند با توجه به ظرفیت و سهمی که در کل کشور در نظر گرفته می شود با همکاری گمرک اجازه تزریق به بازار منطقه می یابند.

منطقه آزاد اروند همچنان پیگیر ورود دوباره گردشگران عراقی بدون ویزا به شهرهای آبادان و خرمشهر است.

منطقه آزاد اروند در محدوده شهری آبادان ، خرمشهر و جزیره مینو در مساحتی بالغ بر 34 هزار هکتار در بهمن ماه 1384 فعالیت تجاری و اقتصادی خود را شروع کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار