۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

نهرهای اروندکنار مسدود شد

بخشدار اروندکنار از مسدود شدن همه نهرهای منشعب به آبراه اروندرود به منظور مقابله با ورود سیلاب به داخل شهر بندری اروندکنار خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۱۴

نهرهای اروندکنار برای پیشگیری از سیلاب مسدود شدند

ادیب مهاوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:  با مشارکت مردم و گروه های جهادی سیل بندهایی به ارتفاع یک متر در نهرها احداث شده است تا این شهر در برابر سیلاب احتمالی ایمن شود.

وی اظهار داشت: شهر اروندکنار دارای 13 نهر است که برای ایمن سازی آنها به طول چهار کیلومتر در دو طرف هر نهر سیل بند احداث شده است.

بخشدار اروندکنار افزود: پس از طغیان رودخانه اروندرود، احداث سیل بند در اطراف انهار اروندکنار آغاز شد تا مانع  ورود آب به شهر شوند.

وی گفت: طغیان اروندرود در اوایل فروردین ماه امسال باعث ورود آب شور دریا به مزارع کشاورزی شد که همین امر بخشی از اراضی کشاورزی شوره زار شد.

مهاوی گفت: برای جلوگیری از ورود آب شور دریا به زمین های کشاورزی اروندکنار هنگام مد 12 نهر در اروندکنار کاملا" مسدود شده است.

وی با ابراز نگرانی از ورود روان آب از سمت عراق به اروندرود گفت: با توجه به ورود روان آب ها از سمت عراق به اروند رود در صورت جریان مد، امکان آبگرفتگی در اروندکنار وجود دارد که برای جلوگیری از ورود سیلاب تعدادی سیل بند احداث شده و کار تقویت دیگر سیل بندها نیز در حال انجام است.

بخشدار اروندکنار با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی و امدادرسانی برای پیشگیری از ورود سیلاب به این شهر بندری در آمادگی به سر می برند افزود: برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر از روش های مختلف استفاده خواهد شد.

شهر بندری اروندکنار با 15 هزار نفر جمعیت در 50 کیلومتری شهر آبادان واقع شده و نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.

حدود 400 هزار نفر در خوزستان همچنان در معرض سیلاب ویرانگر و بی سابقه قرار دارند.

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان 17 روز پیش به دنبال بروز سیلاب مهیب ، وضعیت فوق العاده در استان برقرار کرد و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار