۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

تلاش برای جلوگیری از ورود سیلاب به جاده آبادان - ماهشهر

فرماندار آبادان از تلاش جهادی برای جلوگیری از ورود سیلاب تالاب شادگان به جاده استراتژیک آبادان - بندر ماهشهر و مسدود شدن این محور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۱۳

تلاش برای جلوگیری از ورود سیلاب به جاده آبادان - ماهشهر

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به منظور شتاب بخشی به روند تخلیه آب تالاب شادگان از حریم جاده آبادان - ماهشهر عملیات لایروبی کانال های موجود در این محور مواصلاتی  شروع شده است.

وی گفت: لایروبی کانال های آب برای سرعت بخشیدن به جریان آب به صورت شبانه روزی انجام می شود.

فرماندار آبادان پیش بینی کرد با لایروبی کانال های مسیر، امکان عبور ٢٠٠ متر مکعب بر ثانیه آب تالاب شادگان به سمت خلیج فارس فراهم شود.

موسوی تصریح کرد: به دستور استاندار خوزستان، مدیریت خروج آب از تالاب شادگان از جاده آبادان - ماهشهر به فرمانداری آبادان واگذار شد که در این راستا تیمی از کارشناسان سازمان آب و برق، راهداری، مخابرات، خطوط لوله نفت فرمانداری ویژه آبادان را همراهی می کنند.

وی اظهار داشت: برای کنترل وضعیت تالاب شادگان مقرر شد با استفاده از پهپاد نیروی انتظامی ورودی، مخزن و خروجی آب تالاب تا دهانه خلیج فارس تصویربرداری شود تا تصمیم مقتضی برای مهار سیلاب اتخاذ شود.

فرماندار آبادان گفت: با باز شدن مسیرهای خروجی سیلاب تالاب شادگان و ورود آب به خورها هیچ تهدیدی برای جاده 75 کیلومتری آبادان - ماهشهر و مناطق اطراف وجود ندارد.

وی گفت: برای پایداری وضعیت سفید آبادان همه دستگاه ها به صورت شبانه روزی مشغول کار بوده تا سیلاب تالاب شادگان راهی خلیج فارس شود.

در پی طغیان رودخانه های دز، کرخه و کارون، تاکنون دستور تخلیه هفت شهر و بیش از 270 روستای خوزستان صادر شده است.

سیل همچنین به 438 واحد مسکونی شهری و 87 هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان خسارت زده است.

هم اکنون 400 هزار نفر در خوزستان در معرض خطرات ناشی از سیلاب مهیب و بی سابقه هستند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار