۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

لایروبی اروند نیازمند کار کارشناسی مشترک است

لایروبی اروند نیازمند کار کارشناسی مشترک است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز عملیات لایروبی مشترک اروند رود با طرف عراقی نیازمند برگزاری جلسات کارشناسی است.
کد خبر: ۸۳۵۱۱
هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه اراده مقامات ارشد سیاسی دو کشور ایران و عراق بر اجرای عملیات لایروبی در اروندرود است، اظهار کرد: خوشبختانه بر اجرای لایروبی اروند رود پس از ماه مبارک رمضان سال جاری توافق شده است.
وی با تاکید بر اینکه با لایروبی این رودخانه منافع اقتصادی دو کشور بیش از پیش تامین می شود، افزود: با افزایش عمق اروند کشتی های بزرگتر و با ظرفیت بسیار بالاتری می توانند در این رودخانه تردد کنند که انتظار داریم از این طریق شاهد رونق بیشتری در بنادر دو کشور و افزایش مراودات تجاری فی مابین باشیم.
حق شناس در پاسخ به این پرسش که فرآیند لایروبی دقیقا در چه زمانی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتا آغاز این فرآیند نیازمند برگزاری جلسات مشترک کارشناسی است و تا زمانی که این جلسات برگزار نشود و به نتیجه نرسد نمی توان زمان دقیقی را تعیین کرد و یا درباره مکانیزم آن اظهار نظر کرد.
وی تاکید کرد: علیرغم این مسائل با قاطعیت می توان گفت که اراده  سیاسی دو کشور ایران و عراق در جهت انجام عملیات لایروبی اروند استوار است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه این گفتگو اشاره ای نیز به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با رخداد سیل در دو استان بندری گلستان و خوزستان داشت و در این باره گفت: سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی گرگانرود در استان گلستان و تسریع در تخلیه سیلاب یک دستگاه لایروب کاتر را به همراه تعدادی بیل مکانیکی به محل اعزام کرد که در حال فعالیت هستند.
حق شناس افزود: طی این مدت و در استان گلستان جلیقه های نجات، قایق های موتوری و برخی دیگر از اقلام و تجهیزات مورد نیاز امدادگران از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در اختیار آنها قرار داده شده است.
وی در رابطه با سیل در استان خوزستان نیز خاطر نشان کرد: شرایط استان خوزستان با استان گلستان متفاوت بود و خوشبختانه سیل به شهرهای بندری نرسید و علیرغم آماده باش کامل در بنادر این استان، به تجهیزات و امکانات بندری آسیب وارد نشد و عملیات بندری به شکل عادی انجام شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار