۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

ممانعت از پیشروی آب تالاب شادگان به سمت آبادان

فرماندار آبادان گفت: با احداث 19 کیلومتر سیل بند در شمال آبادان، از پیشروی آب تالاب شادگان به بخش شمالی این شهر جلوگیری شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۰۷

ممانعت از پیشروی آب تالاب شادگان به سمت آبادان

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با احداث این سیل بند، جاده قفاص - آبادان که در تهدید سرریز تالاب شادگان قرار داشت ایمن سازی شد.

وی گفت: با ورود حجم عظیم سیلاب کارون به تالاب شادگان، چندین روستای اطراف این تالاب دچار آبگرفتگی شده و اهالی آن مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

فرماندار آبادان در ادامه از احداث سیل بند در حاشیه اروندرود خبر داد و اظهار داشت: برای مقابله با نفوذ آب اروندرود در شرایط  بروز احتمالی مد دریا،  در نقاط آسیب پذیر این آبراه سیل بند احداث شده است.

موسوی با اشاره به اینکه از اوایل امسال اقدامات موثر مدیریت  سیلاب در آبادان صورت گرفت که این اقدامات احتمال ورود سیلاب به آبادان را کاهش داده است افزود: تا کنون موردی از ورود آب به خانه ها و یا خیابان های آبادان نداشته ایم و با این حال همه اقدامات لازم را برای وقوع سیلاب در این شهر بندری انجام داده ایم.

فرماندار آبادان افزود: برای مدیریت سیلاب احتمالی از سمت تالاب شادگان، هفت دستگاه بیل مکانیکی در جاده آبادان - ماهشهر نیز به کار گرفته شد و تمام موانع خروج آب از غرب جاده قفاص - آبادان به سمت شرق این جاده برداشته شده است.

در همین حال برای ورود سیلاب کارون به روستاهای شمالی خرمشهر، کار احداث سیل بند در نقاط خطر پذیر به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

با این وجود همه تلاش ها برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر بندری خرمشهر متمرکز شده است.

سیلاب مهیب و بی سابقه 12 شهر خوزستان را درگیر خود کرده و 400 هزار نفر را درمعرض خطرات ناشی از آن قرار داده است.

بیش از 10 میلیارد متر مکعب سیلاب در فروردین ماه وارد خوزستان شده است و بیش از 100هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بر اثر آبگرفتگی از بین رفته است.

در پی بروز سیلاب، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، وضعیت فوق العاده در استان اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار