۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

راه اندازی شناور های تفریحی در آب های آستارا / اسکله تفریحی در بندر کاسپین راه اندازی می شود

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از راه اندازی شناورهای تفریحی در آب های ساحلی شهرستان آستارا در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر این راه اندازی اسکله تفریحی در بندر کاسپین به طور جدی در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۳۴۹۶

راه اندازی شناور های تفریحی در آب های آستارا / اسکله تفریحی در بندر کاسپین راه اندازی می شود

شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اینکه استان گیلان، بخش زیادی از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد، لذا توسعه توریسم ساحلی و دریایی همواره یکی از مهمترین اهداف استان بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: در این راستا ایجاد اسکله و راه اندازی شناورهای تفریحی در شهرستان های ساحلی به عنوان نخستین زیرساخت توسعه توریسم ساحلی و دریایی مطرح بوده است.

وی از افزایش مراجعه سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال های اخیر جهت خرید شناور تفریحی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره بنادر و دریانوردی استان خبر داد و تاکید کرد: انتظار می رود با وضعیت استقبال سرمایه گذاران در آینده ای نه چندان دور شاهد ایجاد توسعه دریایی به معنای واقعی خود در گیلان باشیم.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه به توسعه توریسم دریایی در شهرستان آستارا اشاره کرد و اظهار داشت: تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی جهت خرید شناور های کروز تفریحی جهت به آب اندازی در آب های ساحلی آستارا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره بنادر و دریانوردی استان مراجعه کرده اند.

امیرانتخابی با اشاره به اینکه مجوز لازم برای خرید و راه اندازی این شناورها از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان به عنوان متولی اصلی دریا، صادر شده است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم سال 98 شاهد راه اندازی این شناورهای تفریحی در آب های آستار باشیم.

وی بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت توسعه توریسم دریایی در آب های ساحلی دریای خزر تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاران بخش خصوصی قصد دارند شناورهای تفریحی را علاوه بر آب های ساحلی آستارا به مقاصد بین المللی با کشورهای حاشیه دریای خزر نیز فعال کنند.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت های اصلی توسعه شناورهای تفریحی ساخت اسکله است، اظهار داشت: قرار است به زودی اسکله تفریحی مناسبی نیز در شهرستان ساحلی آستارا جهت فعالیت شناورهای توریستی راه اندازی شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، خاطرنشان ساخت: راه اندازی و ساخت اسکله تفریحی هم اکنون به یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان شهرستان آستارا و نمایندگان مجلس این شهرستان تبدیل شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه گفته های خود از تلاش سرمایه گذاران بخش خصوصی در بندر کاسپین جهت راه اندازی و رونق توریسم دریایی خبر داد و گفت: راه اندازی اسکله تفریحی بندر کاسپین نیز هم اکنون به طور جدی در حال پیگیری است تا یکی از اساسی ترین زیرساخت های گردشگری دریایی در سواحل گیلان ایجاد شود.

امیرانتخابی همچنین به ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در شهرستان ساحلی لنگرود اشاره کرد و اظهار داشت: بدون شک ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در این شهرستان ساحلی نقش مهمی در توسعه توریسم دریایی در این منطقه نیز خواهد داشت.

وی به افزایش چشمگیر حضور گردشگران خارجی به استان گیلان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: به نظر می رسد با ایجاد زیرساخت های توریسم دریایی علاوه بر گردشگران داخلی، امکانات تفریحات دریایی مورد استقبال گردشگران خارجی نیز واقع شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، اظهار امیدواری کرد: افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توریسم دریایی بتواند باعث رونق هر چه بیشتر این بخش از توریسم در استان گیلان شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار