۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
در ایام نوروز صورت گرفت؛

ارائه خدمات تفریحات دریایی به 240 هزار نفر در مازندران / رشد 73 درصدی ورود گردشگران خارجی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به ورود 17 میلیون و 700 هزار نفر گردشگر در ایام نوروز به این استان اشاره کرد و گفت: در این ایام 240 هزار نفر از تفریحات دریایی در 30 کلوپ استان بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۳۴۸۹

ارائه خدمات تفریحات دریایی به 240 هزار نفر در مازندران / رشد 73 درصدی ورود گردشگران خارجی به مازندران

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از تاریخ بیست و هفتم اسفند ماه تا شانزدهم فروردین ماه امسال در مجموع 17 میلیون و 700 هزار نفر گردشگر در استان مازندران اقامت شبانه داشته اند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، میزان گردشگران ورودی به این استان طی نوروز 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است که این روند روبه رشد در حالی است که شاهد وقوع سیل در زمانی از نوروز نیز در این استان بودیم.

وی همچنین از رشد 73 درصدی ورود گردشگران خارجی به استان مازندران در ایام نوروز خبر داد و گفت: تمام این گردشگران از کشورهای اروپایی به مازندران وارد شده بودند.

به گفته این مقام مسئول در استان مازندران در نوروز سال گذشته 12 نفر گردشگر خارجی به مازندران وارد شده بودند که نوروز امسال تعداد این گردشگران به 669 نفر رسید.

فرزانه ظرفیت اقامتی استان مازندران را یک میلیون 230 هزار و 93 نفر شب اقامت اعلام کرد و گفت: علاوه بر این گردشگران ورودی به استان از ظرفیت کمپ های گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و ویلاها و خانه های استیجاری بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در نوروز سال گذشته 70 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال بود که امسال تعداد این اقامتگاه ها به 123 واحد افزایش یافته است، تاکید کرد: هدف اصلی از توسعه اقامتگاه های بوم گردی، ارتقای فرهنگ بومی و محلی، مهاجرت معکوس و نیز توجه به بافت های تاریخی و ارزشمند است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، تصریح کرد: با توجه به میزان گردشگران ورودی به استان مازندران در ایام نوروز، این استان از نظر بیشترین میزان جذب گردشگر رتبه نخست را به خود اختصاص داد.

وی در به استقبال گردشگران نوروزی از تفریحات دریایی استان اشاره کرد و بیان داشت: 30 ایستگاه تفریحات دریایی در 15 شهرستان ساحلی استان مازندران در ایام نوروز انواع خدمات گردشگری دریایی را به مسافران نوروز خدمات ارائه دادند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: در ایام نوروز در مجموع به 240 هزار نفر گردشگر خدمات تفریحات دریایی در کلوپ های مذکور ارائه شد و این در حالی است که برخی روزها به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی دریا، خدمات تفریحی دریایی به گردشگران ارائه نمی شد.

وی به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در سطح استانی و ملی و نیز برپایی 25 کارگاه صنایع دستی در قالب 12 رشته در استان مازندران طی ایام نوروز خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ها حدود هشت میلیارد تومان محصولات صنایع دستی به فروش رسید.

فرزانه اذعان داشت: نمایشگاه ها و کارگاه های مذکور در نقاط  پر تردد مازندران شامل نوشهر، رامسر، چالوس و نور برگزار شده بود.

این مقام مسئول در استان مازندران به استقبال گردشگران نوروزی از موزه ها و پایگاه های تاریخی استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در مجموع  طی ایام نوروز 350 میلیون تومان بلیت موزهای استان مازندران فروخته شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین میزان تمرکز گردشگران ورودی به شهرستان های غربی مازندران اختصاص داشت، گفت: در میان شهرستان های ساحلی استان بیشترین میزان گردشگر به شهرهای بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر وارد شدند.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران در ایام نوروز ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان در قالب 12 کمیته مختلف و همکاری 70 دستگاه دولتی نسبت به انجام برنامه ریزی های جامع در بخش های مختلف خدمات رسانی به گردشگران اقدام کردند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار