۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

رشد 2 برابری ورود گردشگران به سواحل بوشهر

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از رشد دو برابری ورود گردشگران به سواحل این استان در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۸۸

رشد 2 برابری ورود گردشگران به سواحل بوشهر

 رضوان حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به افزایش چشمگیر گردشگران ورودی به بوشهر در ایام نوروز اظهار داشت: نوروز امسال حدود 12 میلیون و 900 هزار نفر گردشگر به استان بوشهر وارد شدند که این آمار در مقایسه با سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار بوده است.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ادامه داد: سال گذشته، هفت میلیون و 448 هزار نفر مسافر نوروزی به استان بوشهر وارد شده بودند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر مقصد گردشگری است و معبر نیست، عنوان کرد: بنابراین تمام 12 میلیون و 900 هزار نفر گردشگر ورودی به استان، اقامت شبانه داشتند.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، ظرفیت اقامتی در اکثر شهرها و روستاهای استان در ایام نوروز تکمیل بود.

حیدری به ورود سیل عظیم گردشگران به بندرگناه اشاره کرد و گفت: ورود گردشگران به گناوه در حدی بود که فرماندار گناوه از گردشگران خواست تا برای اقامت به این شهرستان وارد نشوند و گردشگران به سمت روستاهای اطراف این بندر برای اقامت هدایت شدند.

وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: در ایام نوروز برای 250 خانه روستایی پروانه بهره برداری جهت اقامت گردشگران نوروزی صادر شد که این خانه های روستایی نیز به ظرفیت اقامتی استان در ایام نوروز اضافه شده بودند.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، به وجود 27 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای استان بوشهر اشاره کرد و گفت: این اقامتگاه ها نیز در ایام نوروز بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفتند.

وی وجود سه هزار تخت اقامتی در قالب هتل و هتل آپارتمان را از دیگر ظرفیت های اقامتی استان بوشهر اعلام کرد که در ایام نوروز ظرفیت آنها به طور صد درصدی تکمیل بود.

حیدری در ادامه به استقبال گردشگران نوروزی از تفریحات دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری گشت های دریایی توسط شناورهای تفریحی و نیز استفاده از پلاژ شنا و نیز شناگاه ها در تمام شهرستان های استان از جمله این خدمات بوده است.

به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، این شناورهای تفریحی در تمام  شهرستان های ساحلی استان بوشهر شامل کنگان، گناوه، نخل تقی، بندر رستمی، دلوار و بوشهر به گردشگران خدمات گشت دریایی در آب های ساحلی را ارائه دادند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام نوروز 98، هشت فروند لنج سنتی جهت انجام گشت های تفریحی در آب های شهرستان بوشهر، فعال بودند که علاوه بر آن چهار فروند شناور مسافربری کاتاماران در آب های شهرستان بوشهر به گردشگران خدمات گشت دریایی ارائه دادند.

وی با اشاره به راه اندازی شناور تفریحی 150 نفره در آب های بوشهر در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته، عنوان کرد: این نخستین شناور تفریحی فعال در آب های بندر بوشهر در تمام طول سال خواهد بود که همواره به گردشگران خدمات گشت دریایی را ارائه خواهد داد.

رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر همچنین به فعالیت قایق های تفریحی کوچک تحت نظر شهرداری های شهرستان های ساحلی در ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: همچنین از ظرفیت قایق های صیادی جهت خدمات رسانی به گردشگران نوروزی استفاده شد.

حیدری یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای فعالیت شناورهای تفریحی در آب های ساحلی استان بوشهر را فروش بلیت شناورها از طریق سامانه بلیت گشت دریایی اعلام کرد و گفت: این امر به منظور تسهیل خرید بلیت و شرایط مناسب برای گردشگران بسیار مهم بود که مورد استقبال گردشگران نیز واقع شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار