۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶

کاهش جریان رودخانه کارون

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از کاهش جریان آب رودخانه کارون در مقطع اهواز خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۸۱

کاهش جریان رودخانه کارون

فرهاد ایزدجو در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: هم اکنون دبی کارون در اهواز به سه هزار و 51 متر مکعب بر ثانیه رسیده که در مقایسه با چند روز قبل حدود 400 متر مکعب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همچنان دبی کارون بالاست و طغیان رودخانه مناطق ساحلی اهواز را تهدید می کند پیش بینی کرد در روزهای آینده با کاهش خروجی سدهای دز و گتوند ، دبی کارون به  کمتر از سه هزار متر مکعب در ثانیه برسد.

ایزدجو افزود: ورودی آب به سد کرخه یک هزار و 477 و خروجی یک هزار و 406 مترمکعب در ثانیه بوده و حجم ذخیره این سد هم اکنون به 5.9 میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی گفت: سد دز یک هزار و 523 متر مکعب در ثانیه ورودی و یک هزار و 306 مترمکعب در ثانیه خروجی داشته و ذخیره آن 2.4 میلیارد مترمکعب است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در ادامه افزود: در سد گتوند ورودی یک هزار و 626 و خروجی یک هزار و 494 مترمکعب درثانیه و حجم ذخیره آن به 4.3 میلیارد مترمکعب رسیده است که بالاترین میزان در هفت سال شروع بهره برداری است.

طغیان رودخانه کارون، کرخه و دز و ورود حجم زیاد سیلاب از مناطق بالادست مهمترین عامل بروز سیلاب در خوزستان بوده است.

طغیان کارون، کرخه و دز تاکنون هفت شهر و بیش از 250 روستای خوزستان را در معرض مهیب ترین سیلاب در یک قرن گذشته قرار داده است و بیش از 400 هزار نفر را با خطرات ناشی ازسیلاب مواجه کرده است.

بیش از 10 میلیارد متر مکعب سیلاب در 24 روز فروردین وارد خوزستان شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار