۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

طغیان بهمنشیر بخشی از اراضی خرمشهر را زیر آب برد

فرماندار خرمشهر گفت: با بالا آمدن و طغیان آبراه بهمنشیر بخشی از اراضی کشاورزی خرمشهر دچار آبگرفتگی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۷۷

طغیان آبراه بهمنشیر بخشی از اراضی خرمشهر را زیر آب برد

کوروش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با اقدام های ضربتی از ورود آب رودخانه بهمنشیر به اراضی کشاورزی و باغی خرمشهر جلوگیری شده و نسبت به تخلیه آب اقدام شد.

وی تحکیم بخشی سیل بندهای حاشیه آبراه بهمنشیر و کارون را اولویت نخست مدیریت بحران خرمشهر با هدف مقابله با سیلاب و آبگرفتگی عنوان کرد.

مودت با بیان اینکه تقویت سیل بندهای روستاهای غرب کارون ادامه دارد گفت: با توجه به بارش های پیش رو، تقویت سیل بندهای روستاهای غرب کارون با همیاری گروه های جهادی و مردمی ادامه دارد.

وی گفت: هم اکنون همه امکانات و تجهیزات لازم برای جلوگیری از طغیان رودخانه های بهمنشیر و کارون و آبگرفتگی مناطق همجوار این دو رودخانه بسیج شده است.

با تلاش های صورت گرفته سیلاب خطر جدی برای شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد نکرده  و آب هنوز وارد بخش های شهری این شهر بندری نشده است.

هم اکنون 12 شهرستان خوزستان درگیر سیلاب مهیب هستند و بیش از 170 هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره و به نقاط امن و اردوگاه های اسکان اضطراری منتقل شدند.

براساس این گزارش جاده آبادان - اهواز برای چندمین بار در هفته گذشته به علت طغیان کارون و بالا آمدن آب تالاب شادگان بر روی تردد خودروهای سنگین بسته شده است.

جاده خرمشهر - اهواز به عنوان جاده  جایگزین آبادان - اهواز برای تردد خودروها تعیین شده است.

بر اساس برآورد سازمان آب و برق  خوزستان بیش از 10 میلیارد متر مکعب سیلاب در 24 روز فروردین وارد خوزستان شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار