۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
رئیس پژوهشکده علوم جوی:

افزایش بارش‌ها در کشور طبیعی است

افزایش بارش‌ها در کشور طبیعی است
رئیس پژوهشکده علوم جوی گفت: سیلاب‌های اخیر کشور بر اساس الگو‌های کلاسیک است و ارتباطی با تغییر اقلیم ندارد.
کد خبر: ۸۳۴۷۵

به گزارش خبرنگار مانا، پروین غفاریان که در میزگرد تخصصی "بررسی و تحلیل علل وقوع سیلاب‌های اخیر کشور" سخن می‌گفت با بیان اینکه طی بارندگی های اوایل فروردین ماه جاری در برخی استان‌ها تا ۱۵۰ میلیمتر بارش را شاهد بوده ایم، اظهار کرد: سیلاب‌های اخیر کشور هر چند که طی دهه های اخیر بی سابقه بود اما بر اساس الگو‌های کلاسیک و کاملا طبیعی است و ارتباطی با تغییر اقلیم ندارد.
وی با رد شایعه تاثیر احتمالی عوامل انسانی بر شدت این بارش‌ها، تاکید کرد: تاثیر سیستم هایی مانند هارپ و... در جهت افزایش بارش‌ها شایعه است و ابدا مبنای علمی ندارد.
غفاریان با تاکید بر اینکه جو زمین سامانه ای بسیار پیچیده است، خاطر نشان کرد: عوامل انسانی اصولا نمی‌توانند بر کارکرد این سامانه تاثیرگذار باشد.
رئیس پژوهشکده علوم جوی تاثیر دریاها را بر تحولات جوی‌کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: بر این اساس پژوهشکده علوم جوی در کنار دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در جهت پایش جوی و تاثیر و تاثر دریا بر عملکرد جو در حال فعالیت است.
شایان ذکر است میزگرد تخصصی "بررسی و تحلیل علل وقوع سیلاب‌های اخیر کشور" هم اکنون در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی کشور و با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار