۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

استقرار بیمارستان فوق تخصصی سپاه در مناطق سیل زده

بیمارستان فوق تخصصی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور فرماندهی این نیرو در مناطق سیل زده خوزستان مستقر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۶۸

استقرار بیمارستان فوق تخصصی سپاه در مناطق سیل زده

به گزارش خبرنگار مانا، سردار علیرضا تنگسیری در جریان افتتاح این بیمارستان گفت: این مرکز درمانی مجهز به اتاق عمل و تخصص های زنان، جراحی، تصویر برداری و ... به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به هموطنان سیل زده خوزستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه هر آنچه امکانات داشته باشد در خدمت سیل زدگان فعال کرده است افزود: بیش از 200 فروند قایق به مناطق سیل زده خوزستان ارسال شده و صورت نیاز به قایق آماده تامین آن هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه بخش زیادی از تجهیزات سنگین و مکانیکی این نیرو در مناطق سیل زده به کار گرفته شده است افزود: تا زمانی که نیاز باشد نیروهای دریایی سپاه در مناطق سیل زده حضور خواهند داشت.

سردار تنگسیری در ادامه افزود: بسیاری ازقایق های امدادی نیروی دریایی سپاه در روستاهای محاصره شده در سیلاب مشغول جابه جایی تدارکات و پشتیبانی از روستائیان مناطق مرزی خوزستان هستند.

به دستور فرمانده کل قوا، همه بخش های نیروهای مسلح برای کمک به فرایند کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان در حال خدمت رسانی و احداث پل های متحرک و شناور در مناطق گرفتار در سیلاب هستند.   

امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان در خوزستان مشغول ساماندهی امکانات نیروهای مسلح برای امداد رسانی به مناطق سیل زده خوزستان است.

طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی بیش از 250 روستا و در معرض سیلاب قرار گرفتن هفت شهر خوزستان شده است. در مجموع 400 هزار نفر از مردم خوزستان  با خطر سیلاب دست و پنجه نرم می کنند.

بر اساس برآورد سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز اخیر 10 میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده است.

ورود سیلاب منجر به آبگیری کامل دو تالاب مهم شادگان و هورالعظیم شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار