۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲

انتقال 120 فروند شناور سپاه به مناطق سیل زده خوزستان

فرمانده نیروی دریایی سپاه از انتقال 120 فروند شناور دیگر این نیرو به مناطق سیل زده خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۴۵

انتقال 120 فروند شناور سپاه به مناطق سیل زده خوزستان

سردار علیرضا تنگسیری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این شناورها  از مناطق دریایی بندرعباس و بوشهر برای شرکت درامداد رسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال شده است.

وی گفت: در ادامه تلاش‌هایی که سپاه برای کمک‌رسانی به مردم در جریان سیل اخیر داشت، اقدامات مهندسی برای ایجاد کانال‌ها، لایروبی اورژانسی رودخانه‌ها، احداث پل‌های موقت برای مناطقی که راه‌‌های ارتباطی‌شان قطع شده ادامه دارد.

سردارتنگسیری افزود: واحدهای مهندسی نیروی دریایی سپاه همچنان در بازگشایی راه‌های روستایی و احداث پل‌های موقت برای فراهم کردن بستر کمک‌رسانی در خوزستان در حال فعالیت هستند.

وی گفت: نیروهای مهندسی نیروی دریایی سپاه تلاش می‌کنند تا با ایجاد کانال‌های انحرافی و برداشتن برخی از موانع و دژهایی که در خوزستان وجود دارد، آب را به  ‌سمت تالاب هورالعظیم هدایت کنند تا خطر سیلاب در مناطق غربی خوزستان کاهش یابد.

وی گفت: ارتباط بسیاری از مناطق سیل زده غرب و مرکز خوزستان از طریق قایق امکان پذیر است از این رو وجود شناور و قایق برای انتقال ساکنان و وسایل آنان به نقاط امن بسیار ضروری است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره اینکه بخشی از نیروهای عملیاتی سپاه در مناطق سیل زده تا پایان بحران سیل در خوزستان حضور خواهند داشت افزود: در صورت وجود کمبود قایق و شناور در مناطق سیل زده، نسبت به انتقال شناورهای سبک به منطقه اقدام می شود.

از ابتدای حادث سیلاب ، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی به عنوان فرمانده تام الاختیارارتش برای مدیریت عملیات کمک رسانی در مناطق سیل زده خوزستان حضور دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار