۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

عزیمت 80 تفنگدار دریایی به مناطق سیل زده خوزستان

فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: 80 نفر از زبده ترین افراد تیپ یکم تفنگداران دریایی امام حسین (ع) مستقر در بندرعباس به همراه 30 قایق سبک با n, فروند هواپیمای فوکر به مناطق سیل زده خوزستان اعزام شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۴۳

عزیمت 80 تفنگدار دریایی به مناطق سیل زده خوزستان

امیر دریادار دوم مرتضی درخوران در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این نیرو‌ها برای کمک به مردم مناطق سیل زده در غرب خوزستان در جهت جابه جایی نیرو‌ها، ادوات و تخلیه شهر‌ها از سیلاب فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این سومین گروه اعزامی به مناطق سیل زده از بندرعباس است و تاکنون بیش از 200 نفر به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

امیردریادار دوم درخوران اظهار داشت: این نیرو‌ها تا هر زمانی که نیاز باشد در مناطق سیل زده باقی می‌مانند تا در کنار مردم سیل زده خوزستان به خدمت رسانی به مناطق درگیر سیلاب کمک کنند.

ناخدا یکم محمد رضا مستوری فرمانده هوا دریای منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش نیز به خبرنگار مانا گفت: چهار سورتی پرواز برای انتقال نیرو و تجهیزات از بندرعباس به مناطق سیل زده انجام شده است.

به دستور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاوون هماهنگ کننده ارتش به عنوان فرمانده عملیات ارتش در ستاد مقابله با بحران خوزستان منصوب و همه یگان های ارتش اعم از زمینی، هوایی، دریایی و پدافند مستقر در منطقه، در کنترل عملیاتی وی خواهند بود.

بخش مهمی از تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تخلیه آب در مناطق سیل زده و استحکام بخشی سیل بندها مستقر شده است.

بروز سیلاب در روزهای نخستین سال جدید، سبب آبگرفتگی و در معرض سیلاب قرار گرفتن بیش از 242 روستای همجوار رودخانه های کارون و کرخه و 6 شهر غربی و شمالی خوزستان شده است.

هفته گذشته استاندار خوزستان در پی بروز بی سابقه و سهمگین سیلاب در بخش های وسیعی درخوزستان ، وضعیت فوق العاده در استان اعلام کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار