۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

بازدید 147 هزار نفر گردشگر از جاذبه های اروند و کارون

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در تعطیلات نوروز امسال، بیش از ۱۴۷ هزار و ۸۸۶ مسافر و گردشگر در بندر خرمشهر از جاذبه های دریایی کارون و اروندرود دیدن کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۳۷

بازدید 147 هزار نفر گردشگر از جاذبه های اروند و کارون

به گزارش خبرنگارمانا ، نورالله اسعدی اظهار داشت: امسال نیز با برنامه‌ریزی مناسب زمینه فعالیت بیش از پیش گردشگری دریایی برای میهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر فراهم شد.

 وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار گشت دریایی ویژه کاروان‌های راهیان نور در بندر خرمشهر راه‌اندازی شد افزود: میهمانان نوروزی با حضور در بندر خرمشهر، از جاذبه‌های گردشگری رودخانه‌های کارون و اروند دیدن کردند.

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه تعداد شناورهایی که نوروز 1398 به مردم خدمات ارایه کردند را ۱۱ فروند شناور شامل کشتی های مسافری، موتور لنج ها و۲۰۰ فروند قایق موتوری عنوان و خاطرنشان کرد: امسال با وجود اینکه در برخی روزها به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی ممنوعیت تردد شناورها اعلام شد، بالغ بر ۴۷ هزار و ۸۶۸ نفر در اروند و کارون با استفاده از قایق های تفریحی، شناورهای مسافری و لنج به گردشگری دریایی پرداخته و از خدمات ایمنی و نجات دریایی بندرخرمشهر نیز بهره بردند.

اسعدی گفت: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا پایان تعطیلات نوروزی بالغ بر ۱۰۰هزار نفر نیز در قالب کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی از مجموعه بندر خرمشهر دیدن کردند.

وی ساختمان قدیمی بندرخرمشهر،جاذبه‌های دریایی، اسکله ها و تجهیزات دریایی و بندری، پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون را از اماکن مورد بازدید میهمانان نوروزی در بندر خرمشهر عنوان کرد.

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از حضور تیم تجسس و نجات دریایی و گشت یگان حفاظت بندر خرمشهر طی برنامه‌های گردشگری دریایی امسال خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تمهیدات صورت گرفته و رعایت نکات ایمنی و دریایی در سواحل کارون و اروند و رعایت آن از سوی مسافران نوروزی و توزیع جلیقه نجات، هیچ حادثه دریایی حادی در حوزه استحفاظی این اداره کل رخ نداد.

 وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز روزانه ۵۲۰ صندلی سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته اند، برای جابه جایی مسافران در نظر گرفته شده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار