۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶
مدیرکل گمرک استان بوشهر :

29 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به صادرات کالا از این استان گفت: سال قبل 29 میلیون تن کالا به ارزش 18.7 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۵

29 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد

منصور بازیار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه 14 گمرک در این استان فعال است اظهار داشت: روند ترخیص کالا برای صادرات و واردات کالا با مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی تسریع یافته است.

وی استقرار سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای تسریع خدمات به بازرگانان و جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.

مدیرکل گمرک استان بوشهر از صادرات 29 ميليون و 749 هزار تن محصولات مختلف از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: حجم صادرات با احتساب میعانات گازی صورت گرفته از طریق گمرکات استان بوشهر در گذشته 29 ميليون و 749 هزار تن كالا به ارزش 18 ميليارد و 721 ميليون دلار بوده است که نسبت به سال 1396 از نظر ارزشی 24 درصد افزایش داشته است.

 منصور بازیار افزود: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی صورت گرفته از گمرکات این استان در سال 1397، بالغ بر 19 ميليون و 970 هزار تن كالا به ارزش حدود 11 میلیارد و 291 میلیون دلار بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش 42 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، گوجه فرنگی و شمش آهنی بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: کشورهای چین، کره جنوبی، امارات متحده عربی، مناطق ویژه، هند، ژاپن، اندونزی، تایلند، تایوان و پاکستان مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر بوده اند.

بازیار گفت: بیشترین حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی 86 و از نظر ارزشی 88 درصد را به خود اختصاص داده است.

وی به واردات قطعی صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر در سال 1397 اشاره کرد و گفت: در گذشته حدود 554 هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و 677 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

بازیار عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان را شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، هواساز صنعتی، اجزا و قطعات خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، چای سیاه، لاستیک خودروی سواری، یراق آلات و تجهیزات کارخانه عنوان کرد و گفت: کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، کره جنوبی، اکوادور و بلژیک عمده  کشورهای مبدا وارداتی گمرکات استان بوشهر بوده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار