۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

رادارهای جدید جایگزین رادارهای سنتی می شود

رادارهای جدید جایگزین رادارهای سنتی می شود
شرکت وارتسیلای فنلاند رادار جدیدی با دقت بالا را به منظور بهبود امنیت در بنادر شلوغ راه اندازی کرده است.
کد خبر: ۸۳۴۳۲

به گزارش گروه بین الملل مانا، وارتسیلا (Wärtsilä) شرکت فنلاندی تولیدکننده انواع تجهیزات دریایی و همچنین ارائه ‌کننده خدمات انرژی یک رادار جدید با دقت بالا را به منظور بهبود امنیت در بنادر شلوغ راه اندازی کرده است. رادار RS24 نخستین رادار باند k در تجارت دریایی و قابل دسترس در جهان به شمار می آید.

در این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه رادار RS24 اشیاء کوچک را کشف می کند و نسبت به رادارهای سنتی با برند S یا X، از دقت بسیار بالاتری برخورداراست، آمده است: RS24 شناورهای کوچک و خطرات بالقوه دیگر نزدیک به کشتی های بزرگ را قابل رویت می سازد. همچنین منجر به ارتقای امنیت به ویژه در خطوط کشتیرانی و بنادر شلوغ خواهد شد.

به گفته مسئولین وارتسیلا، بنادر در سراسر جهان در حال شلوغ تر شدن هستند، برهمین اساس خطر تصادم، خسارت و آسیب افزایش خواهد یافت. بنابراین اپراتورها نیاز دارند که بتوانند در تمامی زمان ها هر چیزی که در نزدیکی کشتی قرار دارد را مشاهده کنند، اما رادارهای سنتی همیشه قادر نیستند این نیاز را برآورده سازند.

شواهد حاکی از آن است که سیستم راداری Wärtsilä RS24 برای شناورها مانند کشتی های کروز و مسافربری که به طور مکرر در بنادر پهلو می گیرند، مفید و سودمند خواهد بود.

شایان ذکراست: رادار RS24 تصاویر با بالاترین دقت ممکن در مجاورت کشتی، مناطقی که رادارهای سنتی نمی توانند درآنجا نفوذ کنند، را فراهم خواهد کرد و درعین حال، آگاهی موقعیتی (situational awareness) را افزایش می دهد. تصاویر رادار با سیستم ناوبری روی عرشه (Wärtsilä Nacos) یکپارچه خواهد شد تا یک پوشش کامل به دست بیاید.

این گزارش در پایان نوشت: RS24 radar بر روی دو فروند کشتی کروز طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی نصب خواهد شد. آزمایشاتی در مورد استفاده RS2 در راستای اهداف آشکارسازی امواج (Wave Detection) درحال انجام شدن است. اگر این آزمایشات موفقیت آمیز باشد، پیامدهای چشم گیر و مهمی برای آینده، راحتی و رفاه مشتری در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار