۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

ورود 72 درصد گردشگران نوروزی قشم از طریق لندیگ کرافت

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: در ایام نوروز امسال 764 هزار و 992 نفر به جزیره قشم وارد شدند که 72 درصد آنها از طریق لندیگرافت، 3.5 درصد از طریق سفر هوایی و 24 درصد از طریق شناور به جزیره وارد شده بودند.
کد خبر: ۸۳۴۳۰

ورود 72 درصد گردشگران نوروزی قشم از طریق لندیگ کرافت

طاهره شهرکی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در ایام نوروز امسال 764 هزار و 992 نفر به جزیره قشم وارد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 هزار و 277 نفر افزایش یافته و با رشد پنج درصدی همراه بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: این افزایش مسافران ورودی در نوروز امسال در حالی است که امسال هفت روز بارانی در جزیره داشتیم اما سال گذشته در ایام نوروز بارندگی رخ نداده بود.

وی خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر شایعاتی مبنی بر شرایط  نامناسب آب و هوا، احتمال وقوع سونامی و بسته بودن راه های ورودی به جزیره نیز وجود داشت که با این حال آمار ورود گردشگران در ایام نوروز نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، امسال 72 درصد مسافران از طریق لندیگ کرافت، 3.5 درصد از طریق سفر هوایی و 24 درصد از طریق شناور به جزیره وارد شده بودند.

وی یادآور شد: در ایام نوروز 45 فروند شناور لندیگ کرافت با ظرفیت حمل هزار و 700 دستگاه خودرو و 40 فروند شناور مسافربری با ظرفیت حمل چهار هزار نفر در روز به گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق اسکله پهل به لافت خدمات رسانی کردند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: همچنین 40 فروند شناور مسافربری با ظرفیت چهار هزار نفر در ایام نوروز به گردشگرانی که قصد ورود به جزیره را بدون خودروی شخصی دارند، خدمات لازم را ارائه دادند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: همچنین شناورهای تفریحی در مسیر جزیره قشم به جزایر اطراف از جمله لارک، هرمز و هنگام به مسافران نوروزی خدمات رسانی کردند.

شهرکی اذعان داشت: سال گذشته بیشترین مسافران ورودی به جزیره قشم به ترتیب به استان های فارس، اصفهان و خراسان رضوی اختصاص داشت که امسال این رتبه ها به ترتیب بیشترین میزان ورودی، به استان های خراسان رضوی، تهران و فارس اختصاص یافت.

وی در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه میانگین سرنشین خودروهای ورودی به جزیره از طریق لندیگرافت ها سال گذشته سه نفر بود اما امسال میانگین سرنشین خودروها به چهار نفر افزایش یافته بود، یادآور شد: بیشترین خودروهای ورودی به جزیره سال گذشته پراید بود که امسال پژو 405 بیشترین خودروی ورودی به جزیره بود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، عنوان کرد: میزان شب اقامت گردشگران ورودی به جزیره در نوروز امسال، یک میلیون و 780 هزار و 418 بوده به طوری که به صورت میانگین هر گردشگر سه شب در قشم اقامت داشته است.

شهرکی به وجود 77 مجموعه اقامتی با حدود هشت هزار تخت در جزیره قشم برای اسکان گردشگران نوروزی اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین 12 اکوکمپ در مساحتی به وسعت 90 هکتار جهت خدمات رسانی به گردشگران نوروزی فراهم بود.

وی اذعان داشت: علاوه بر این اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای جزیره قشم نیز پذیرای گردشگران نوروزی بود و خدمات اقامتی و پذیرایی را در اختیار آنها قرار می داد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اشاره به اینکه شعار تبدیل مسافر به گردشگر در سرلوحه برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم قرار داشته است، اذعان داشت: در نوروز امسال یک میلیون و 82 هزار بازدید از سایت های گردشگری و جاذبه های جزیره اتفاق افتاد که به نسبت پارسال حدود 72 درصد رشد داشته است.

به گفته شهرکی، رشد 72 درصدی در میزان بازدید از جاذبه های گردشگری حاکی از آن است که سازمان منطقه آزاد قشم در رسیدن به اهداف خود مبنی بر تبدیل مسافران داخلی به گردشگران حرفه ای درست عمل کرده است.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به توزیع مسافران در سطح جزیره طی ایام نوروز اشاره کرد و مهمترین دلیل این امر را ایجاد زیرساخت های لازم توریستی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در روستاهای جزیره تحت عنوان کمپ پارک ها و اقامتگاه های بوم گردی، عنوان کرد.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار