۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

کاهش 42 درصدی دزدی دریایی در سه ماه اول 2019

دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی ها در سه ماهه اول سال 2019 نسبت به سه ماهه اول 2018، 42 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۳۴۲۹

کاهش 42 درصدی دزدی دریایی در سه ماه اول 2019

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) و دفتر بین المللی دریایی (IMB) در سه ماهه اول سال جاری میلادی 38 مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در دنیا صورت گرفته است که در مقایسه با 66 حادثه ثبت شده در سه ماهه اول سال گذشته میلادی 42.4 درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش دفتر بین المللی دریایی در 27 مورد، دزدان دریایی سوار کشتی شدند، به هفت کشتی شلیک کردند، چهار حمله به کشتی ها صورت گرفت اما هیچ کشتی ربوده نشده است.

به گفته "Pottengal Mukundan" مدیر IMB، خلیج گینه شمار زیادی  از حملات دزدی دریایی و سرقت مسلحانه را ثبت کرده است.

در کشورهای ساحلی بنین، کامرون، غنا، ساحل عاج، لیبریا، نیجریه و توگو مواردی از دزدی دریایی گزارش شده است.

در این میان نیجریه در سه ماهه اول سال شاهد 14 مورد  دزدی دریایی بوده است که با توجه به 22 مورد سال 2018 کاهش یافته است. پایین آمدن میزان دزدی دریایی در مناطق ساحلی نیجریه ناشی از تلاش های سازمان یافته ی نیروی دریایی نیجریه است.

بر اساس این گزارش کشور اندونزی شاهد کاهش فعالیت دزدی دریایی در سه ماهه اول 2019 بوده است که آن هم ناشی از افزایش همکاری و اشتراک اطلاعات پلیس دریایی اندونزی و مرکز IMB است که گشت های منظمی در مناطق پرخطر فعال شده است.

IMB تاکید کرده است کاهش تعداد حوادث دریایی اهمیت ارتباطات و هماهنگی بین کشتی ها و مقامات ساحلی را بیش از بیش نشان می دهد.

IMB همچنین یاد آور شد دولت های ملی و مقامات ساحلی می توانند تلاش های بیشتری را برای کاهش دزدی دریایی صورت دهند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار