۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

هدایت سیلاب کارون از طریق نهر مارد به تالاب شادگان

معاون سازمان آب و برق خوزستان گفت: عملیات هدایت بخشی از سیلاب رودخانه کارون از نهر "مارد" به تالاب شادگان با موفقیت انجام شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۲۷

هدایت سیلاب کارون از طریق نهر مارد به تالاب شادگان

هوشنگ حسونی زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با عملیاتی شدن انتقال بخشی از سیلاب رودخانه کارون به تالاب شادگان از نهر مارد، مجموع کانال ها و نهرهایی که سیلاب کارون را به  تالاب منتقل می کنند به سه کانال و نهر رسید.

کانال "بحره" و نهر "سلمانه" هفته گذشته برای انتقال بخشی از سیلاب مهیب کارون به تالاب شادگان پرآب شد ضمن آنکه آب رودخانه جراحی که منبع اصلی تامین حقابه این تالاب است به سرعت و سیل گونه به سمت تالاب شادگان در حال حرکت است.

معاون سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه از همه ظرفیت ها برای انتقال سیلاب کارون به تالاب شادگان استفاده شده است افزود: خوشبختانه آبگیری تالاب شادگان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و همه نگرانی های گذشته برای پرآب شدن این تالاب برطرف شده است.

وضعیت زیست محیطی تالاب 450 هزار هکتاری شادگان در سال های اخیر به علت خشکسالی و آلودگی آن در وضعیت خطرناکی قرار داشت.   

حسونی زاده در ادامه وضعیت دبی کارون را همچنان بالا خواند و افزود: دبی کارون در حد سه هزار و 400 متر مکعب در ثانیه است ولی امیدواریم در روزهای آینده به تدریج دبی کارون رو به کاهش برود.

هم اکنون سیلاب های مهیب کرخه و کارون به سمت تالاب هورالعظیم و شادگان هدایت می شوند.

به گزارش مانا ، طغیان رودخانه کارون تاکنون ده ها روستا را در معرض سیلاب قرار داده است.

سیلاب در اهواز نیز به بوستان ها و جاده های ساحلی این کلانشهر خسارات زیادی وارد کرده و پارک جزیره و 45 جزیره داخل کارون بر اثر بالا آمدن آن به زیر آب رفته اند.

سیلاب به مناطق روستایی حاشیه ای کارون در خرمشهر نیز خسارت زده ولی با احداث سیل بند از ورود سیلاب به خرمشهر جلوگیری شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار