۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

رشد 20 درصدی گردشگران ورودی به کیش در ایام نوروز

در ایام تعطیلات نوروز 98، 300 هزار و 19 هزار و 900 نفر گردشگر داخلی به جزیره کیش وارد شدند که این میزان گردشگر ورودی به جزیره کیش حاکی از رشد 20 درصدی گردشگری جزیره در مقایسه با نوروز گذشته است.
کد خبر: ۸۳۴۲۲

رشد 20 درصدی گردشگران ورودی به کیش در ایام نوروز

رئیس جامعه هتلداران کیش و فعال بخش خصوصی در امر توریسم این جزیره در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه و نیز وقوع سیل در ایام نوروز، اما جزیره کیش همچنان کانون توجه گردشگران داخلی قرار گرفت و همانگونه که انتظار می رفت شاهد رونق چشمگیر گردشگری این جزیره در ایام نوروز بودیم.

مسیح الله صفا، افزود: در ایام تعطیلات نوروز 98، 300 هزار و 19 هزار و 900 نفر گردشگر به جزیره کیش وارد شدند که این میزان گردشگر ورودی به کیش حاکی از رشد 20 درصدی گردشگری جزیره در مقایسه با نوروز گذشته است.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم جزیره کیش، ادامه داد: این در حالی است که نوروز گذشته 245 هزار نفر گردشگر در مجموع تعطیلات نوروزی به کیش وارد شده بودند.

رئیس جامعه هتلداران کیش، اذعان داشت: به دلیل شرایط نامساعد دریا برای انجام سفرهای دریایی، آمار بسیاری از گردشگران نوروزی که از طریق دریا به کیش سفر می کردند، کاهش یافت.

صفا با اشاره به اینکه اکثر گردشگرانی که از طریق دریا در ایام نوروز به کیش سفر می کنند نسبت به برپایی کمپ جهت اقامت اقدام می کنند، بیان داشت: بدون شک با حضور این گردشگران آمار گردشگران ورودی به جزیره کیش بسیار افزایش می یافت.

به گفته وی ، ورود گردشگران به جزیره کیش به دلیل کاهش سفرهای خارجی از ابتدای نیمه دوم سال با مساعد شدن شرایط آب و هوایی بسیار افزایش یافت که این امر با شروع سال جدید در تعطیلات نوروز نیز افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه در تمام تعطیلات نوروز، ظرفیت اشغال تمام هتل های جزیره بالای 95 درصد بود، اذعان داشت: این امر رضایت هتل داران جزیره را در پی داشت و سعی شد در این مدت بهترین خدمات اقامتی و پذیرایی در اختیار گردشگران قرار گیرد.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم جزیره کیش، ادامه داد: در ایام نوروز در مجموع 48 هتل انواع خدمات اقامتی، پذیرایی و خدمات تفریحات دریایی را به گردشگران ارائه دادند.

صفا در ادامه از عدم افزایش نرخ خدمات اقامتی و تفریحی در جزیره کیش طی ایام نوروز خبر داد و بیان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی به جزیره کیش طی برگزاری جلسات مکرر با مالکان هتل های جزیره از قبل از تعطیلات خواستار عدم افزایش قیمت هتل ها شدیم و از آنها خواسته ایم گردشگران ورودی به کیش را به چشم یک بار مصرف نگاه نکنند و با ارائه خدمات و نرخ مناسب شرایط حضور دوباره آنها را فراهم کنند.

رئیس جامعه هتلداران کیش در ادامه گفته های خود یادآور شد: در طول ایام نوروز هیچ گونه شکایتی مبنی بر گرانی یا ارائه خدمات نامناسب دریافت نکردیم که این امر از اهمیت بسیار زیادی برای جامعه هتلداران کیش برخوردار است.

وی همچنین به خدمات رسانی توریستی هتل دریایی ترنج در ایام نوروز به عنوان تنها هتل دریایی کشور در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: این هتل خدمات بسیار ویژه توریسم دریایی را به گردشگرانی که در آنجا اقامت می کنند، ارائه می دهد و به تنهایی به یک جاذبه لوکس توریسم دریایی در جزیره تبدیل شده است.

صفا با اشاره به اینکه این هتل ظرفیت خدمات رسانی به 250 نفر گردشگر را دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در طول سال اکثرا گردشگران لبنانی و عمانی از خدمات این هتل بهره مند می شوند، مدیران این هتل جهت ارائه خدمات رضایت بخش به گردشگران نوروزی، در طول نوروز از پذیرفتن گردشگران خارجی امتناع کرده و فقط گردشگران داخلی را پذیرفتند.

این فعال بخش خصوصی در امر توریسم جزیره کیش، اظهار امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری بخش خصوصی فعال در امر صنعت گردشگری، امسال شاهد شکوفایی هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره باشیم.

رشد 20 درصدی گردشگران ورودی به کیش در ایام نوروز

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار