۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

ورود بیش از 6 میلیون نفر گردشگر به سواحل گیلان در نوروز

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از ورود بیش از 6 میلیون نفر گردشگر به سواحل استان گیلان در ایام نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۴۱۹

ورود بیش از 6 میلیون نفر گردشگر به سواحل گیلان در ایام نوروز

شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص میزان گردشگران ورودی به استان گیلان در ایام نوروز گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان از تاریخ 27 اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی در مجموع، یک میلیون و 463 هزار و 499 فروند خودرو به استان گیلان وارد شدند که این میزان در مقایسه با نوروز سال گذشته از کاهش هشت درصدی برخوردار بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: همچنین در مدت مذکور، 6 میلیون و 605 هزار و 985 نفر مسافر از طریق زمینی و هوایی به استان گیلان وارد شدند که این آمار نیز در مقایسه با نوروز گذشته با کاهش 15 درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمار اخذ شده تعداد چهار میلیون و 714 هزار و 329 نفر در مراکز اقامتی استان، اقامت شبانه داشته اند که این آمار حاکی از کاهش 9 درصدی اقامت در مقایسه با نوروز سال گذشته در استان گیلان است.

وی در ادامه گفته های خود به حضور چشمگیر گردشگران خارجی از کشورهای مختلف دنیا در ایام نوروز به استان گیلان اشاره کرد و گفت: آمار های اخذ شده نشان می دهد در ایام  نوروز 1061 نفر گردشگر خارجی در اماکن اقامتی استان اقامت شبانه داشته اند.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، ورود گردشگران خارجی به استان گیلان در مقایسه به نوروز سال گذشته با افزایش 16 درصدی همراه بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تاکید کرد: اکثر گردشگران ورودی از کشورهای آسیای شرقی، اروپایی و کشورهای عربی به استان گیلان وارد شده بودند.

امیر انتخابی در ادامه گفته های خود یادآور شد: در صد اشغال تخت تاسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ایام نوروز 78 درصد بوده است.

وی با اشاره به فعالیت هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی، مهمانسراها، هتل آپارتمان ها و در مجموع دو هزار و 375 مجتمع گردشگری، اظهار داشت: امکان اسکان 17 میلیون نفر گردشگر در این استان وجود دارد که از تمام این ظرفیت ها در ایام نوروز استفاده نشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تاکید کرد: میزان اقامت گردشگران در نوروز 98 در مقایسه با نوروز سال گذشته با 45 درصد کاهش همراه بود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا اکثر گردشگران ورودی به استان گیلان وارد شهرستان های ساحلی استان جهت استفاده از جاذبه های دریایی شده اند، بیان داشت: در میان شهرستان های ساحلی استان، شهرستان های رشت، بندر انزلی و لاهیجان بیشترین گردشگران را به خود جذب کرده اند.

این مقام مسئول در استان گیلان در خصوص کاهش میزان مسافران ورودی به گیلان در نوروز امسال اظهار داشت: با توجه به اینکه نوروز گذشته هشت میلیون نفر گردشگر وارد استان گیلان شده بودند، انتظار می رفت در نوروز 98، شاهد ورود حداقل 12 میلیون نفر گردشگر به این استان باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، تاکید کرد: روزهای اول نوروز نیز شاهد ورود سیل عظیم گردشگران به گیلان بودیم اما با وقوع سیل در استان گلستان و ادامه بارندگی ها، ورود مسافران نوروزی به استان گیلان به شدت کاهش یافت.

امیر انتخابی، خاطرنشان ساخت: تالاب بین المللی انزلی از دیگر جاذبه های مهم گردشگری استان گیلان محسوب می شود که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می کند اما در ایام نوروز به دلیل تداوم بارندگی ها شاهد کاهش گشت های تالابی در مقایسه با نوروز گذشته بودیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار