۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴

تاکید رئیس مجلس بر مدیریت بهتر سیلاب ها در خوزستان

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر مدیریت بهتر سیلاب های ویرانگر و مهیب در خوزستان تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۸۸

تاکید رئیس مجلس بر مدیریت بهتر سیلاب ها در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا ، لاریجانی در بازدید ازسدهای شمال خوزستان، ضمن ابراز تاسف از بروز سیل در خوزستان و طغیان رودخانه های کارون و کرخه که سبب آبگرفتگی مناطق زیادی در خوزستان شد افزود: همه باید کمک کنیم تا از بحران فعلی خارج شویم و آلام مردم را تسکین دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر پرداخت سریع خسارات به ساکنان آسیب دیده کرخه و کارون در استان خوزستان تاکید کرد و افزود: موضوع بازسازی مناطق آسیب دیده و کمک به مردم سیل زده در دستور کار سران سه قوه قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بین بخشی پرداخت خسارت به سیل زدگان خوزستانی از روز شنبه هفته آینده آغاز شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: درحال حاضر روستائیان و کشاورزان زیادی در خوزستان درگیر سیل و سیلاب شده و به دلیل از دست دادن خانه و سرمایه خود نگران هستند و نباید از بابت عدم پرداخت خسارت ها نیز مضطرب شوند.

وی لایروبی نشدن رودخانه های کرخه و کارون را یکی از دلایل اصلی طغیان و بروز سیل عنوان کرد و گفت: اگر لایروبی به موقع و به درستی انجام شود مشکلاتی نظیر وقوع سیلاب کاهش می یابد.

وی ورود به حریم های رودخانه ها را یکی از علل افزایش حجم خسارات سیل اخیر در استان های خوزستان، لرستان و گلستان بیان کرد و افزود: لازم است وزارت نیرو برای حل این مشکل اقدام سختگیرانه تری انجام دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به خوزستان از سدهای مخزنی کرخه و دز در شمال خوزستان بازدید کرد و با شماری از ساکنان سیل زده در مناطق حاشیه ای کرخه  و کارون دیدار و گفتگو کرد.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهور جمعه گذشته نیز درسفر به خوزستان ، آخرین تمهیدات لازم را برای مدیریت سیلاب و رسیدگی به مناطق سیل زده را مورد بررسی قرار داد.

هم اکنون دبی رودخانه کارون نزدیک به سه هزار متر مکعب و آورد کرخه به بیش از دو هزار متر مکعب در ثانیه رسیده است.

گفته می شود سیلاب اخیر در خوزستان در 100 سال اخیر سابقه نداشته است.

با وجود سیلاب و خسارت هایی که در خوزستان به بار آورده است ولی دو تالاب مهم هورالعظیم و شادگان در حال آبگیری کامل هستند و نگرانی ها برای خشک شدن این دو تالاب از بین رفته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار