۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

ایمن سازی انبارهای بنادر چوئبده و اروندکنار در برابر سیلاب

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از اجرای کامل طرح ایمن سازی محوطه ها و انبارهای کالا در بنادر چوئبده و اروندکنار در برابر سیلاب و آبگرفتگی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۸۴

ایمن سازی انبارهای بنادر چوئبده و اروندکنار در برابر سیلاب

رضا سفاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: سیل بندهایی برای جلوگیری از ورود آب و پیشروی آن به محوطه ها و انبارهای این دو بندر احداث شده است.

وی گفت: مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان آمادگی همکاری کامل با دیگر دستگاه ها برای مقابله و پیشگیری از وقوع احتمالی سیلاب را دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان تصریح کرد: در چند روز اخیر نیز برای پیشگیری از وقوع سیلاب و خسارت ناشی از آن، سیل بندهایی در نقاطی از حاشیه آبراه های اروندرود و بهمنشیر با استفاده از هفت دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه لودر و 2 دستگاه کمپرسی سنگین انجام شده تا ضریب ایمنی بنادر ناشی از بروز سیلاب بیشتر شود.

مدیربنادر و دریانوردی آبادان با بیان اینکه تمام کانال های دفع آب های سطحی لایروبی و آماده سازی است گفت: در بندرگاه آبادان بخش زیادی از کالاها را به انبار ها و به فضای امن منتقل و درب های انبارها را با گونی های پر از شن، ماسه و خاک پوشش دادیم تا از ورود آب به انبارها جلوگیری و کالاها در معرض آسیب  قرار نگیرد.

 وی ادامه داد: صاحبان کالاهای موجود در بنادر می‌توانند به ترانزیت داخلی کالا به انبارهای خارج از بندر آبادان اقدام کرده یا از انبارهای بندر خرمشهر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مانا ، به دلیل سیلابی شدن آب رودخانه ها و آبراه های جنوب خوزستان، فعالیت همه شناورها و قایق های تفریحی و گردشگری تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

ماموران امداد و نجات هلال احمر و شناورهای ناجی بنادر خرمشهر و آبادان برای کمک رسانی احتمالی به شناورها و افراد آسیب دیده ناشی از سیلاب و آبگرفتگی به حال آماده باش هستند.

در بندرخرمشهر نیز تمهیداتی برای پیشگیری از سیلاب و آبگرفتگی اجرایی شده است.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار