۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

صنعت‌گران در پارس جنوبی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند

عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تحریم‌ها علیه ایران را یک ظلم بزرگ به ملت ایران دانست و گفت: صنعت‌گران ایرانی در پارس جنوبی تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کردند.
کد خبر: ۸۳۳۸۲

صنعت‌گران در پارس جنوبی تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار رستم قاسمی در بازدید از فازهای 22 و 24 پارس جنوبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارس جنوبی نماد توانمندی‌های مهندسی کشور است  اظهار داشت: پارس جنوبی تبلور غرور ملی ایرانیان است.

عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: امام راحل همیشه تاکید داشتند که ما می‌توانیم و تکمیل فازهای پارس جنوبی نشان داد که ما می‌توانیم و در حال حاضر جهادگران صنعت نفت نشان دادند که کلمه ما می‌توانیم به ما توانستیم تبدیل شده است.

سردار قاسمی با اشاره به اینکه غربی‌ها در تحریم‌ها می‌خواستند پروژه‌های پارس جنوبی را متوقف کنند گفت: با درایت و تلاش متخصصان داخلی با وجود تحریم‌ها، پروژه‌ها متوقف نشد و امروز شاهد تکمیل اکثر فازهای پارس جنوبی هستیم و این موضوع نشانگر توانمندی صنعت ایران است.

وی با اشاره به بازدید رهبر انقلاب در سال 90 از مجموعه پارس جنوبی در شهرستان عسلویه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفر به منطقه پارس جنوبی دستوراتی صادر کردند و امروز با توجه به آن دستورات، تصمیم‌ها و توصیه‌ها شاهد برداشت حداکثری گاز از میدان مشترک پارس جنوبی هستیم.

وی با بیان اینکه سایت 2 پارس جنوبی در اوج تحریم‌ها ساخته شد تصریح کرد: زمانی عملیات اجرایی این سایت آغاز شد که رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران شروع می‌شود و بسیاری از امکانات و تجهیزاتی که قرار بود از خارج از کشور به ایران بیاید به ما ندادند ولی همه فازهای پارس جنوبی توسط ایرانیان ساخته شد.

عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: قطعا در شرایط کنونی می‌توان گفت امروز ما در صنعت نفت وابستگی بسیار کم به کشورهای دیگر داریم و در برخی حوزه‌ها نیز اصلا وابستگی نداریم و این حاصل تلاش و زحمات جوانان ایرانی است که در کشور صورت گرفته و دولت‌های مختلف در آن نقش داشته‌اند.

وی بیان کرد: تحریم‌ها یک ظلم بزرگ به مردم ایران است و غربی‌ها قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارند حتی در مواردی همچون دارو و غذا هم که می‌گویند ایران تحریم نیست دروغ می‌گویند و این یک دروغ بزرگ است.

وزیر اسبق نفت ادامه داد: با وجود این تحریم‌ها، همه جوانان ایرانی و صنعت‌گران و مهندسان کشورمان توانستند تهدیدهای تحریم را تبدیل به فرصت کنند و پارس جنوبی امروز نتیجه این اقدامات و تصمیمات است.

قاسمی خاطرنشان کرد: ایران کشور دارای  جوانانی توانمند است و هوش و استعداد ایرانی‌ها در دنیا زبانزد است. در همه حوزه‌ها و بخش‌ها استعداد ایرانی را می‌بینید و امروزه بخش بزرگی از پارس جنوبی که می‌بینید نتیجه توانمندی ایرانیان و مهندسان ایرانی است و در شرکت‌های دانش بنیان و عرصه‌های مختلف این توانمندی و استعداد به عینه دیده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار