۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

نگرانی صیادان خوزستانی از تداوم ممنوعیت سفرهای دریایی

صیادان خوزستانی از تداوم ممنوعیت سفرهای دریایی در خلیج فارس به علت شرایط نامساعد جوی نگران هستند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۳۷۳

نگرانی صیادان خوزستانی از تداوم ممنوعیت سفرهای دریایی

به گزارش خبرنگار مانا، تعدادی از صیادان آبادان، اروندکنار و چوئبده می گویند: تداوم توقف سفرهای دریایی، تامین معیشت آنان را با مشکل جدی روبه رو کرده است.

به گفته آنان در سال جاری حتی برای یک روز هم نتوانستیم به صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس برویم.   

این درحالی است در ماه های پایانی سال گذشته نیز صیادان خوزستانی به کرات به علت شرایط جوی و مواج بودن دریا نتوانستند به خلیج فارس بروند.

ازسوی دیگر بیش از یکصد نفر از صیادان اروندکناری از آنچه تداوم ممنوعیت صید دریایی خواندند مقابل بخشداری بندر اروندکنار تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

این در حالی است که هواشناسی خوزستان تا اواخر وقت سه شنبه آب های شمالی خلیج فارس را مواج و توفانی پیش بینی کرده بود و به صیادان اکیدا" توصیه کرده بود به دریا نروند.

صیادان معترض اروندکناری خواهان رفع موانع از سرگیری صید در مناطق ساحلی خوزستان شدند ، خواسته ای که شیلات خوزستان زیربار آن نمی رود و همچنان صید و صیادی را درشرایط نامساعد جوی خطرآفرین می داند.

سید زین العابدین موسوی فرماندار آبادان صیادان معترض را به صبوری دعوت کرد و گفت: ممنوعیت صید برای حفظ جان صیادان در شرایط بحرانی اتخاذ شده است.

بیش از 50 هزار خانوار مناطق ساحلی خوزستان از راه صید و صیادی امرار معاش می کنند.

ناوگان صیادی خوزستان بیش از سه هزار فروند شناور و قایق صیادی دراختیار دارد. سنگینی ناوگان صیادی خوزستان سبب کاهش میزان صید و صید بی رویه در صیدگاه های شمال غرب خوزستان شده است.

شغل اصلی ساحل نشینان خوزستانی صید و دریانوردی است. استان خوزستان هشت بندر صیادی فعال دارد و صیادان خوزستانی سالانه حدود 45 هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه های شمال غرب خلیج فارس صید می کنند.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار